trachycarpus wagnerianus in knop

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachycarpus wagnerianus in knop

Berichtdoor xride1 op 05 nov 2011 17:25

Hey iedereen,
Ik heb al 2 wagnerianus palmen die al een mooie bloemknop aan het aanleggen zijn,
is dit bij jullie ook al geval met dit mooie nazomerweer?
Ik vraag me af wat er met deze bloemknoppen gaat gebeuren als het plots streng gaat winteren;
valt de bloemvorming gewoon in rust om na de winter verder te groeien of is deze knop dan ten dode op geschreven?

graag jullie reacties hierover,

groeten
xride1

14 bedankjes

Re: trachycarpus wagnerianus in knop

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 nov 2011 02:49

Ik heb nog te weinig ervaring met bloeiende Trachy's om dit met zekerheid te kunnen zeggen maar als ik het goed begrepen heb dan is het normaal dat ze de bloemkolven voor volgend jaar inderdaad nu al in het najaar aanmaken en bij sommige kunnen ze al zichtbaar zijn ja. De groei stopt gewoon tijdens de winter om dan na de winter zich volledig te ontwikkelen. Als je geluk hebt heb je een mannetje & vrouwke en heb je later veeell zaden ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor xride1 op 06 nov 2011 10:52

Zaden geven zal wel lukken als ze dit jaar allemaal in bloei gaan, ik heb 11 wagnerianus staan en 3 fortunei, het zullen dus kruisingen gaan worden vrees ik.....
xride1

14 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 nov 2011 19:14

..Vrees je ? Kruisingen is toch ook leuk ? :)
En dat zijn er al een heel pak, 11 Wagie's Nice :thumb_up: Staan deze dan ook al lang in de volle grond ? Want als er een palm is die ik al het meeste ben verloren is het de Wagie wel. In drie jaar al 7 of 8 kwijt gespeelt na 1 winter...
Ik heb ze wel nooit beschermt moet ik zeggen omdat ik vind dat zij het moeten kunnen zonder... :P
Bescherm jij ze ?
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes