Ik ga er 1 cadeau doen aan een collega/vriend van mijn man die regelmatig van alles voor de kinderen aan ons geeft en we mochten afgelopen zomer zijn dakkoffer lenen voor op vakantie. kortom staan altijd voor ons klaar. Hij is ook gek op zijn tuin en ik had hem gevraagd of ie de waggie mooi vond. Na het zien van de foto's had ie daar wel heel erg veel interesse in.
Het tweede exemplaar is voor mijn schoonzus. Als kleinigheidje voor haar verjaardag. Ze hebben al eerder een palmboom gehad maar dat exemplaar dat zij hadden was een van de soorten phoenixpalmen die weinig vorst kunnen verdragen. Ze hadden hem verkeerd geplant en de honden plasten er tegenaan.
Dus dit kleine exemplaar is een start naar een nieuwe palmboom maar dan eentjuh die wat meer kan verdragen. Bij beide komen ze onder een overkapping te staan dus droog blijven ze voorlopig zeker wel.
Met een beetje hulp van deze palm liefhebster moet dat toch lukken......en wellicht bij onze vriend wel het besemettelijke virus overdragen hahahahaah......
Zullen begin volgende week denk ik wel binnen zijn.
Wat kan ik het beste doen als deze plantjes binnen komen?? Zal ik ze meteen een grote behuizing geven en wachten tot het voorjaar????
Bemesten doen we nu uiteraard niet........