Vandaag bezig geweest om sommige planten extra in te pakken, ook op aanraden van Kristof de binnenkant van de overkapping bekleed met noppenfolie, dit bij de Butia en Brahea. Ook heb ik een extra afdak gemaakt voor de W. robusta´s en paraplu´s in de kruin van de C. humilis gezet.
Zo stonden de robusta´s:

En zo liggen ze tijdelijk tot de vorst weer weg is, bij de stengste nachten wordt er nog een deken om de stam gewikkeld:

Paraplu's voor de C. humilis, het is alleen om de groeipunten te beschermen tegen regen/ sneeuw:

De meeste pot planten vandaag ook eens nagekeken en eigenlijk hebben alleen de L. australis en de L. chilensies blad schade aan de oudere bladeren. De gene die mij een beetje verbazen zijn de B. edulis, Parajubaea soorten en de Rhapis soorten, hier had ik al een klein beetje schade verwacht. De uiteindelijk uitslag zal pas ergens in april zijn.

Tot mijn grote verbazing kwam ik net een lieveheersbeestje tegen, zal dit vast een voorteken zijn dat het mooie weer er aan komt, de halsbandparkieten zijn ook al vol actief net zoals vele andere dieren die je meestal pas ziet als het voorjaar begint.

Gr, Ro