Dag Michael,
De serre is natuurlijk meer geisoleerd dan op bovenstaande foto te zien is (is van pas na de bouw)
Dak en zijkanten zijn geisoleerd met dikke noppenfolie (anders is verwarmen tot 10°C te duur)
De platen zelf zijn ook al polycarbonaat dus dat isoleerd ook wat meer dan glas.
De muren zijn langs binnen niet extra geïsoleerd nee, maar er zitten langs buiten wel isomo platen tegen. Alle kieren / openingen zijn ook met pur schuim dicht gemaakt.
De bodem is niet bedekt. Dit is op 0,8m diepte dus daar zit geen onkruidzaad (op foto staat wel onkruid, maar das omdat de 'put' een half jaar open heeft gelegen voor ik de serre erop heb gezet)
Dus totaal geen last van onrkuid daar, alleen soms wat planten die ik er overwinter en zaden laten vallen maar dat is nog eerder leuk meegenomen.
In de winter (nu dus) staat de serre trouwens compleet vol met planten , tot in de nok, weinig plaats voor eventueel onkruid dus
Verwarmen met mest IN de serre zie ik niet zitten: een gat graven van 1m³ is niet leuk daar omdat de grond op 80cm diepte heel hard is hier. Dan moet de aarde nog uit de serre geraken (4 trappen omhoog) en dan moet ik nog elk jaar die put terug vullen(en leegmaken) met paardenmest ...
En denk dat het ook een hoop beestjes mee naar binnen zal brengen , of in de serre toch een goede schuilplaats zijn voor beestjes die ik er liever niet wil.
gr,
Sven