De verwachting blijft dooi

, nog ff volhouden. Helaas duurt de winter nog even maar hopelijk hebben we onze portie nu gehad. Ik heb nog niet durven kijken onder de overkapping, vrees het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. De onbeschermde trachys en chilensis zien er, tot zover dat nu te zien is, redelijk uit. Zodra de boel echt ff boven nul komt, ga ik een kijkje nemen

. Ik heb besloten geen lichtslangen te kopen en de exoten aan hun lot over te laten. Wat het redt (en ze hebben de laatste jaren al veel om de oren gehad) is keihard en wat het niet redt, zorgt voor ruimte voor de andere en exoten en mogelijk plaats voor nieuwe exoten ( die de volgende winters betere bescherming zullen genieten) .
Het meest vrees ik voor de canariensis die aan de rand van de overkapping staat en verder helemaal niet beschermd wordt. Deze canariensis is de laatste jaren echt hard gegaan. Verder staat de aloe aristata ook aan de rand maar heeft een fleecje over zich heen. De yatay, die ik afgelopen lente in de volle grond heb geplaatst staat ook aan de rand en alleen droog. Echter heeft deze yatay de vorige Siberische winter periode, in pot, goed overleefd ( wel met een klein stukje lichtslang en wat fleece) .
In de lente weet ik meer en zal de info van deze winter, zowel voor mij als andere, leerzaam en waardevol zijn.
Groetjes.