Nody schreef:De laatste wintermaand is alweer aangebroken.
Er komt volgende week een noordwestelijke stroming op gang. Dit brengt gelukkig alleen lichte nachtvorst en overdag temperaturen ruim boven nul.
Oftewel: Het wordt normaal weer voor de tijd van het jaar.
Nog maar 28 dagen en het is meteorologisch lente!
Het wordt hier ook stilaan de hoogste tijd dat de lente weer komt.
Ik denk niet dat ik ooit zoveel voorbereidingen gedaan heb afgelopen zomer om de winter zonder depressies door te komen: drie weken Nieuw Zeeland om hem in te korten, een vaccin tegen de griep om te voorkomen dat ik zoals vorig jaar met 40 graden koorts met planten en beschermingen moet zeulen, ideeën uitwerken om creatief met sneeuw en ijs om te gaan zodat de winter prettiger verloopt en je steeds bezig bent in de gezonde buitenlucht, verbeterde systemen om de planten door de winter te krijgen, ervoor gezorgd dat de laptop de nieuwe Guild Wars 2 kan draaien om op sombere dagen in weg te kunnen vluchten, een smartphone met een andere leuke game voor als de laptop op zo'n sombere winterdag zou crashen, een voorraad strips aangekocht om in weg te duiken als de smartphone ook zou crashen, een mp3 speler met een voorraad nieuwe muziek om bij weg te dromen van zomerse oorden, een reserve mp3 speler voor als de eerste zou defect raken, een set reservelampen voor lichttherapie, een extra voorraad winterbloeiers gekocht en opgekweekt om de boel op te fleuren, een soldeermachiene en bijhorend materiaal + leds gekocht om creatief aan de slag te gaan met verlichtingen voor op de donkere dagen, twee extra lichtslangen, een bijkomende kleurenlamp, oliën voor aromatherapie, speciale lampjes daarvoor, verlof opgespaard voor als het teveel zou worden, overuren opgespaard voor als dat verlof niet zou volstaan enzovoort enzovoort.
Maar alweer ben ik vandaag op een punt gekomen waarop ik me helemaal opgebrand voel en hier weer op mijn blote knieën zit te smeken naar koningin Lente om terug te keren. Waarschijnlijk is het de abnormaal sombere januarimaand die me ondanks die voorbereidingen de das heeft omgedaan.
Eén troost in elk geval: we zitten al over de helft van de 'moeilijke periode'...