Ik zal me ook maar even netjes voorstellen. Ik had wel al een topic geplaatst zonder mezelf eerst voor te stellen.

Mijn naam is Tamara. Ik ben erg nieuw met planten houden. Ik ben van het type dat een vetplantje dood krijgt door uitdroging. Sinds een jaar ben ik bezig met wat plantjes, na een aantal orchideeën om zeep geholpen te hebben, wat kruidenplantjes bruut vermoord, had ik de moed bijna opgegeven.
Ik kreeg van mijn moeder een yuka palm die zich op het randje van de dood bevond. (de groene vingers, of eigenlijk het gemis ervan, is een erfelijke aangelegenheid in dit geval). De yuka palm heb ik weer mooi gekregen. Toen werd het tijd voor een bezoekje aan een tuincentrum, daar zag ik een prachtige plant staan, en die heb ik ook meegenomen. Er zat geen kaartje bij, ik wist zelfs niet wat voor soort plant het was. Toen deze bruin begon te worden ben ik gaan zoeken op het internet wat voor plant het was, en het bleek een cycas te zijn.
Ik heb een topic op dit forum aangemaakt over hoe ik mijn mooie plant toch in vredesnaam moest verzorgen.
Inmiddels weet ik meer over de verzorging van mijn cycas en hoop ik dat ik nog lang plezier van mijn plant mag hebben.