Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor henno op 26 maart 2013 20:43

Afbeelding

Komt geen eind aan... :oops:
henno

9 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 26 maart 2013 20:46

Cumulus schreef:
plasta schreef:Laat het dan maar inderdaad zo tm september doorgaan, veel zon en ooit ook veel warmte.
Water geven kunnen we in Nederland zelf dus blijf maar weg west circulatie, of kom heel vlug!

Mijn vrees is een beetje dat het Europese vasteland met dit stromingspatroon in de zomer heel sterk gaat opwarmen zodat daar een thermisch lagedrukgebied ontstaat. Voor ons betekent dat koud en vochtig weer met noordenwinden net zoals we de voorbije jaren dikwijls zagen. Geen westcirculatie inderdaad...maar ook geen goed weer.

Als de kaarten er in de zomer erbij zouden leggen hoe ze nu zijn, heb je juist helemaal geen noordenwinden maar in hoogzomer gewoon pure hitte. Hetzelfde had je gehad als je deze kaarten in Januari had gehad, dan had -10/-20 eerder een regel dan uitzondering geweest. Februari 2012 had er dan niets bij geweest.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Nody op 26 maart 2013 20:46

Deze stroming is in de zomer veel te droog.

Een ZUID-stroming is wat we moeten krijgen van april tot en met september: (Sub)tropisch weer met zwoele nachten met regelmatig veel regen. 8-)
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 26 maart 2013 20:52

Nody schreef:Deze stroming is in de zomer veel te droog.

Een ZUID-stroming is wat we moeten krijgen van april tot en met september: (Sub)tropisch weer met zwoele nachten met regelmatig veel regen. 8-)

Klopt, dat is ook wat Eduard aanstipt. Persoonlijk mag het van mij een afwisseling zijn, een zwoele onstabiele Zuidwesten/Zuiden voor het nodige vocht. Een droge en warme ooster (zuidooster) voor de stabiele perioden. Over het algemeen ben ik meer iemand die neigt naar stabiel weer (Zuid europees) en geef ik liever zelf water, maar voor wat actie is een zuidwester op zijn tijd mooi meegenomen.

Stromingen uit west/noordwest/noord zijn verboden in het zomerseizoen.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 27 maart 2013 11:43

De noord oostenwind blijft de komende 2 weken in de weersvoorspellingen zitten met zeker tot niet komend maar het weekend daarop nachtvorst :shock: en dus ook kurkdroog.
Wat nu uitpakken of al die tijd niet?
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 27 maart 2013 14:57

junglegarden schreef:De noord oostenwind blijft de komende 2 weken in de weersvoorspellingen zitten met zeker tot niet komend maar het weekend daarop nachtvorst :shock: en dus ook kurkdroog.
Wat nu uitpakken of al die tijd niet?

Of het verstandig is of niet.. Ik ga dit weekeinde / volgende week alles uitpakken en mijn grote trachys in de grond zetten.
Denk dat ik 1 keer in de 2 dagen flink sproei (2 uur) om de droogte tegen te gaan.

Als het redelijk windstil is in de tuin dan stijgt de temperatuur toch al voor een groot deel van de dag naar 8 graden. Helaas gaat het in de nachten ook weer naar de -4. Maar toch vertrouw ik erop dat het de meeste planten goed doet om heerlijk in de buitenlucht te kunnen staan en ook te genieten van de zon.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 27 maart 2013 15:32

Hoorde net op de radio dat ze hier voor morgen wederom winterse buien geven. Komaan zeg...
De nachtvorsten zijn ook al met 2 nachten verder verlengd. Vorig jaar stonden al mijn kuipplanten al buiten en had ik al zaad gezaaid en in de serre in potten gezet. Zou mijn cana's e.d. moeten voortrekken maar zolang de serre als winterplaats dient heb ik daar simpelweg geen plaats voor.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Orlandi16 op 27 maart 2013 18:11

Nachtvorst wordt verlengd tot en met 08 April F U C K
Butia or not Butia
Orlandi16

14 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 27 maart 2013 19:49

Gewoon geduldig afwachten op beter weer,het is niet anders. ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 27 maart 2013 20:01

Bevestiging van iemand die op Weerwoord zit:
http://weerspinsels.blogspot.be/
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips