Vleesetende plant?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Vleesetende plant?

Berichtdoor MarkDV op 03 apr 2013 21:26

zaaimedium is turf, voor moesten er mensen zijn die willen weten welk substraat er moet gebruikt worden voor vleesetende planten ;)
MarkDV

5 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 apr 2013 09:37

Als definitief substraat voor de vleeseters gebruik ik ook blanke turf en ik meng daar stekgrond doorheen in de +/- verhouding 1/3 stekgrond en 2/3 blanke turf.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 04 apr 2013 10:25

Beide afbeeldingen zijn het vervolgstadium van de eerder geposte plaatjes. (Niet de allereerste, die zit inmiddels in een konijnenmaag)

Van de volgende afbeelding weet ik zo goed als zeker dat het een vleesetende plant is. Ik denk een Drosera, want denken jullie? Het grote exemplaar tussen een dikke rode cirkel. Twee kleine zaailinkjes tussen een dunne rode cirkel. Geloof dat ik er nog eentje zie, welke in niet omcirkelt heb, maar ik laat het bakje nu een paar dagen met rust, voor ik dit in het echt ga controleren.
Afbeelding

De volgende afbeelding, geen idee wat het is of kan zijn, maar het komt uit zeer klein zaad en er zijn er TWEE van opgekomen. Lijkt me geen vleesetende plant. :P
Afbeelding

Zaden afkomstig Zadengigant.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie