Trachycarpus Wagnerianus in pot

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Trachycarpus Wagnerianus in pot

Berichtdoor palmguy op 13 jan 2013 21:52

Hallo

Remy schreef:Bijna al mijn kuipplanten zijn vorig jaar kapot gevroren in februari en dat wil ik niet nog eens meemaken.

Ik begrijp wat je wil zeggen, vorige winter even iets te nonchalant geweest en toen was het plots -14 met een oostenwind erbij en ... mijn waggy in geisoleerde pot kreeg speerrot, maar is daar intussen wel van hersteld. Ik heb de plant tesamen met alle andere potplanten toch maar in mijn tuinhuis gezet, ik hou de temperatuur daar met electrische verwarming mbv thermostaat op 1 °C.

Mijn wat grotere waggy in volle grond overleefde februari 2012 wel, zonder speerrot, een beetje bladschade. Toch heb ik deze plant ook vrij goed beschermd,

Enkele planten verliezen tijdens de winter zal er altijd wel bij horen zeker

Veel succes
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Remy op 16 jan 2013 17:16

Met deze temp en ijsdagen heb ik geen spijt van mijn keuze om hem binnen in huis te plaatsen. In mijn schuur blijft trouwens alles tot nu toe net boven 0, dus misschien heb ik er een overwinteringsplaats bij volgend jaar :thumb_up:
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Freekl op 16 feb 2013 00:29

Remy schreef:Met deze temp en ijsdagen heb ik geen spijt van mijn keuze om hem binnen in huis te plaatsen. In mijn schuur blijft trouwens alles tot nu toe net boven 0, dus misschien heb ik er een overwinteringsplaats bij volgend jaar :thumb_up:

Die van mij is uiteindelijk ook binnen beland, de plaats waar die moest overwinteren heeft het helaas niet overleefd.
Hij staat nu op zolder, probeer elke dag te luchten en de temperatuur zo laag mogelijk te houden. Nu maar hopen dat die het zo vol blijft houden!
Freekl

1 bedankjes

Berichtdoor Remy op 17 feb 2013 17:47

Hij heeft in totaal 2 weken binnen gestaan bij 18 graden, daarna heb ik hem 1 week in de schuur gezet om hem te laten wennen aan de kou. Inmiddels staat hij hier alweer buiten onder het afdak en daar blijft hij staan. Ik verwacht niet dat het hier komende week zo heel erg gaat spoken. Volgens mij heeft hij niks geleden ;)

Ik hoop dat ik hem over een week of 2 in de volle grond kan zetten.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Freekl op 04 jun 2013 19:54

Hoe is het afgelopen met jou Wagnerianus Remy?
Die van mij staat alweer eventjes lekker buiten, hoop dat die het binnen goed naar zijn zin heeft gehad :lol:
Freekl

1 bedankjes

Berichtdoor hexina op 02 jul 2013 10:43

De mijne heb k op tijd in de koele garage donker weggezet. Ik had geeneens bladschade dit keer. Inmiddels staat 1 waggie in de volle grond sinds begin mij en die groeit nog steeds echt heel erg hard. De andere waggie heb ik voorzien van nieuwe grond en een diepere pot en die groeit niet zo snel momenteel
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Remy op 03 jul 2013 00:27

Inmiddels staat hij al sinds april in de volle grond en hij doet het goed, geen schade opgelopen :thumb_up:
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 04 jul 2013 13:01

De mijne hadden allemaal speerrot maar ze zijn er toch allemaal doorgekomen en ter compensatie maken ze nu ineens een nieuwe bladspeer aan die nog groter is dan de plant zelf :)
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor GeL op 07 jul 2013 22:16

Ik had 2 waggies met een stam van ongeveer 15cm vorig voorjaar in volle grond gezet. Door stralingskoude (sneeuw) waren alle bladeren compleet afgevroren. Dit voorjaar heb ik ze uitgegraven en in potten gezet. De eerste bladeren en speren zijn al enkele maanden zichtbaar. De planten zijn echter nog niet echt "presentabel" maar dat zal binnen een maand of 2 wel anders zijn.
Ik laat ze nu zeker nog enkele jaren in pot staan alvorens ze terug uit te planten.

Mijn hoge trachy's hebben deze winter zonder bescherming geen enkele schade opgelopen.

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Freekl op 22 jul 2013 22:29

Die van mij staat lekker in de pot buiten, hij heeft alleen nog steeds geen nieuwe speer aangemaakt en groeien doet die ook niet.
Hoop dat het nog komt :cry:
Freekl

1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming