De t° zijn flink bijgestuurd ondertussen voor eind februari! Vanaf volgende week komen de dagt° blijkbaar niet meer onder de 10° en van nachtvorst is geen sprake meer.

Tijd om alle smerige onkruid te wieden dat hier blijkbaar gewoon in al haar omvang de winter tot nog toe flink is doorgekomen

zodat ik tenminste weet welke planten waar staan. Pffff wat heb ik daar een hekel aan! Ik heb de pech dat het stuk grond naast het mijne totaal niet onderhouden word en er puur wild bijligt met als gevolg dat hun bramen onder en over mijn afscheiding komen en hun netels die bijna net zo hoog zijn als de afscheiding zelf hun wortelnetwerk onder de afscheiding door diep in mijn border hebben verspreid. Het is als vechten tegen de bierkaai...
Het mensje is 86 jaar en kan het natuurlijk zelf niet onderhouden. Probleem is ook dat die grond van haar vol staat met allerlei inheemse boomsoorten zoals lijsterbes, berk, eik, hazelaar,...
Nadat ik één van haar kinderen er over had aangesproken zijn ze er eens ingevlogen met een paar man en hebben ze alles tot tegen de grond afgedaan. Gevolg: ipv één stam per boomsoort zijn er nu uit elke stronk meerdere stammen opgekomen en is het geheel dus nog veel erger dan voorheen. Je kunt er gewoon amper doorheen.