Ik wilde graag de schutting veranderen, op aanraden van Roosendaalse Rob gekozen voor split bamboe matten op rol.
Ik heb de oude schutting voorzien van plastic, daaroverheen een frame gemaakt van geimpregneerde planken. Op het frame heb ik de matten bevestigd, onder en boven met krammetjes vastgetimmerd met om de 10cm een krammetje. Wel een klusje voor 2 personen, de ene bepaalt de hoogte en de ander rolt de mat af dit om schade aan de planten te voorkomen als de mat valt.
Hoewel smaak uiteraard iets persoonlijks is zeg ik missie geslaagd.

Nog wat foto's voor de liefhebbers.
Olea Europea helemaal vol, dit wordt een flinke oogst.
Geadopteerde bamboe van Remco. Is prima aangelagen
Japanse tuin? Nee hoor, in de tuin staat wat we mooi vinden, chaotisch zoals we zelf ook zijn.

Bamboe Fargesia afkomstig van Niek, begint het nu ook naar de zin te krijgen na een moeizame start.
Net aangelegd hoekje met Fargesia en ? Oeps kaartje kwijt

, met de roze pluim? Sterft af in de winter en loopt weer uit in de lente, daarnaast een Oleander als experiment in de volle grond.
Sambuca Nigra, gezien op het forum en bij toeval tegenaan gelopen in een tuincentrum.

Callistemon, conditie is niet al te best, afkomstig van CB, wil iemand tips geven over verzorging? Na de afgelopen regen periode ging deze plant schrikbarend achteruit?
Potten hoekje met oa washingtonia Robusta afkomstig van Niek.
Langs de muur van het terras, potten...oa Hortensia (Dimphy's favoriete plantensoort), Oleander en Butia.
Meer potten, Phoenix Canariensis, en nog meer Hortensia's.
Nog een Dimphy hoekje met eetbaar spul, tomaten paprika sla etc.
Nogmaals Olea, nu in pot, doet het goed, maar minder uitbundig als het exemplaar in volle grond.
Zitje helemaal vooraan bij ons huis, met Dwarf Cavendisch en Aronskelk.
Ik sluit af met een cadeautje van mijn broer
Sundaville Cream Pink.
Gr. Jozef