Ik heb een Archontophoenix uit de beekloop kunnen vissen(gelukkig houdt hij wel van wat vochtigheid). Verder 2 Trachycarpus en een Washingtonia omgewaaid en een Nepenthes naar beneden gekomen. Gelukkig geen schade aan de planten. Bij de bananen zijn hier en daar wel wat bladeren ingescheurd.
Ongelooflijk wat een temperaturen we dezer dagen toch meekrijgen voor eind oktober te zijn zeg. Ik loop hier buiten in een pull genietend te zweten terwijl ik wat bladeren hark. Ik heb nog helemaal niets beschermd of ingepakt. De bananebomen staan hoger dan ooit en er is nog volop bloei in de tuin. Het lijkt zo onwerkelijk te zien dat sommige bomen in herfstkleur staan of hun blad al afgooien terwijl daar vlak naast bloemen staan te pronken in de nog steeds warmtegevende zonneschijn. Net even gekeken en begin november zakken de t° telkens met 1° per dag dus toch maar stilaan alles gaan gereedleggen om de beschermingen op tijd gereed te hebben of er toch voor te zorgen dat gevoelige planten nu droog komen te staan tegen dat de bescherming er effectief op moet. Laat ons hopen dat we een zachte of liefst zelfs helemaal geen winter krijgen.
Ja Michael, het is te gek voor woorden! Vandaag weer 18.5ºC hier en vind het ook onwerkelijk, heb nog alles goed natgemaakt want sommige varens en palmen stonden al weer erg droog, ben ook benieuwd wanneer we er aan geloven moeten, hoop dat het nog een maandje zo blijf, 5ºC minder mag ook
Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC