LAAT UW STEM HOREN AUB

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

LAAT UW STEM HOREN AUB

Berichtdoor guardian1967 op 26 jul 2025 13:48

Dag beste forum leden,

al jarenlang ben ik trots lid van dit forum en heb er zoveel uit geleerd maar wat dachten jullie van het volgende.
Als extra, dus we gaan dit forum absoluut niet annuleren, maken we een facebook, instagram en youtube pagina/kanaal?
Wat ik persoonlijk graag zou weten is wat jullie hiervan denken.
Weet trouwens niet of een enquête mogelijk is maar jullie kunnen wel via deze oproep antwoorden.
1. Neen dit forum is voor mij genoeg.
2. Ja lijkt mij leuk om op meerdere platforms zoals youtube de tuinen te zien
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
guardian1967

137 bedankjes

Re: LAAT UW STEM HOREN AUB

Berichtdoor Eduard op 29 jul 2025 10:47

Het forum is voor mij prima, jammer dat het weinig wordt benut. Voor de sociale media giganten [die er alleen maar zijn om informatie van je te verzamelen] ben ik geen fan, en ben buiten YouTube nergens anders aangemeld. Ik heb geen smartphone en wil er ook geen! Dat geeft innerlijke rust en beleef ik veel in mijn eigen omgeving :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Ragecrusher op 30 jul 2025 11:49

Stel jezelf de vraag wat je er wil mee bereiken.

Als je sociale media gebruikt als doorstroomkanalen, in dit geval naar het forum, dan kan dat een goed idee zijn. Maar dan gebruik je die media dus meer om reclame te maken voor het forum. Het gevaarlijke daaraan is dat het een omgekeerd effect kan geven en mensen/gebruikers meer zullen gaan posten op Facebook, Instagram, etc. en het forum meer laten links liggen.

Dus als je die kanalen gebruikt als 'teasers' om mensen te lokken naar wat ze op het forum kunnen vinden, dan zeg ik goed idee.

M.b.t. Youtube, op zich geen slecht idee maar wie beheert dat en wat plaats je er? Individuele hobbyisten kunnen videos maken van hun tuinen of tips & tricks voor exoten maar dan moet iemand ze opladen en dus doorgestuurd krijgen naar de juiste persoon. In praktijk altijd net wat moeizamer dan in iemands hoofd. ;)
Je zou dan ook nog eens steeds hetzelfde format moeten gebruiken voor je video's want daar zijn kijkers zeer gevoelig voor.

Net als Eduard heb ik overigens ook geen Facebook, Instagram of wat dan ook behalve dan een Youtube account om wat interessante zaken te volgen. Maar ik weet dat wij meer de uitzondering dan de regel zijn. :D
Ragecrusher

11 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jul 2025 12:13

Er was/is een FB groep van Palmvrienden? Jean-Marie (Jm4C4) beheerde dat destijds maar dat bestond inderdaad wat naast het "officiële" forum en is toch een ander type kanaal.
YouTube is leuk om tuinvideo's te delen maar buiten dat dit veel werk is als je het deftig wilt doen hebben een aantal actieve posters sowieso hun eigen kanaal en dezelfde content ook nog eens op een PV youtube zetten is weinig zinvol.

Toevallig loopt een gelijkaardige discussie ook op het Franse forum (Fous de palmiers) waar ze ook betreuren dat het forum niet meer zo actief is als in het begin.
Nu is dat een trend die op ALLE fora (ook andere onderwerpen) te zien is.
Blijkbaar wel men nu vooral snel kunnen posten, snel reacties krijgen maar gaat het minder om het effectief uitwisselen, kennis vergaren etc.
Voor dat laatste is een forum toch nog altijd het handigste platform. Ik gebruik het voor mijzelf bv ook als naslagwerk om foto's van mijn eigen tuin van een bepaalde periode terug te vinden. :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Tom1986 op 30 jul 2025 16:42

Ikzelf gebruik dit forum als naslagwerk, heb Facebook en YouTube, maar van YT vraag ik me af wie t gaat inrichten en beheren? Wat gaat er aan content op komen?
Vwb facebook, ik vind t zoeken op Facebook lastiger en minder overzichtelijk als op dit forum.

Al zul je middels Facebook en Instagram misschien meer active leden kunnen werven.

Voor mij nog een aparte toevoeging: ik denk dat ik achiever zal zijn in mijn eigen foto topic als het plaatsen van fotos niet zoveel werk was.....ik merk dat dit extra werk me er van weerhoud om updates te posten. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren?
Als je bv in je post fotos direct zou kunnen plakken is t vele malen makkelijker om updates te plaatsen
Tom1986

34 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 31 jul 2025 07:02

ok blij dat er reacties komen dus dat is al positief en ik snap ook ieders mening.
Het was een ballonnetje opladen om te zien wat er over gedacht werd.
En inderdaad uploaden van foto's op een forum is niet zo snel en makkelijk als op bv. fb maar ik zoek een gemeenschappelijke grond om verder te doen en daar veel mensen FB niet gebruiken, stappen we daar misschien al vanaf. Het maken van een videootje zou kunnen maar het sturen naar een persoon die dan het yt kanaal beheert is misschien ook wat omslachtig. Zelf weet ik intussen ook hoe het werkt op yt met uploaden en dan zijn mijn video's ook maar basic wat voor mij genoeg is.
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
guardian1967

137 bedankjes

Berichtdoor Yellow op 02 aug 2025 18:25

Ook net als Eduard heb ik geen Facebook, Instagram en al de rest. Dus volg ik alleen dit forum, maar spijtig genoeg komt er niet zoveel meer op als vroeger. Zelf heb ik een tuin van 25 are met een hele reeks van exoten maar spijtig genoeg heb ik niet zoveel verstand bij het plaatsen van foto’s.
Yellow

23 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 aug 2025 11:21

Als je imgbb gebruikt is het opladen van foto’s wel goed te doen hoor.
Er bestaan ook apps om een forum mobiel toegankelijker te maken maar persoonlijk vind ik dat zelfs verwarrender omdat je dan weer een hele andere look and feel hebt.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 03 aug 2025 13:44

lapalmeraie schreef:Als je imgbb gebruikt is het opladen van foto’s wel goed te doen hoor.
.

Die gebruik ik ook vaak daar de foto's vaak te groot zijn voor het normale opladen ;)

Als je daar een foto oplaat krijg je de keuze in de kijker, druk op de beneden pijl en kies voor bb code groot met link, en copier deze en plak deze in het bericht ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor knalkop op 03 aug 2025 21:33

Je kunt ze ook via whatsapp naar jezelf sturen. Dan zijn ze meteen geschikt formaat en met whatsapp op desktop heb je ze dan meteen op de pc.
knalkop

10 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips