Stel jezelf de vraag wat je er wil mee bereiken.
Als je sociale media gebruikt als doorstroomkanalen, in dit geval naar het forum, dan kan dat een goed idee zijn. Maar dan gebruik je die media dus meer om reclame te maken voor het forum. Het gevaarlijke daaraan is dat het een omgekeerd effect kan geven en mensen/gebruikers meer zullen gaan posten op Facebook, Instagram, etc. en het forum meer laten links liggen.
Dus als je die kanalen gebruikt als 'teasers' om mensen te lokken naar wat ze op het forum kunnen vinden, dan zeg ik goed idee.
M.b.t. Youtube, op zich geen slecht idee maar wie beheert dat en wat plaats je er? Individuele hobbyisten kunnen videos maken van hun tuinen of tips & tricks voor exoten maar dan moet iemand ze opladen en dus doorgestuurd krijgen naar de juiste persoon. In praktijk altijd net wat moeizamer dan in iemands hoofd.
Je zou dan ook nog eens steeds hetzelfde format moeten gebruiken voor je video's want daar zijn kijkers zeer gevoelig voor.
Net als Eduard heb ik overigens ook geen Facebook, Instagram of wat dan ook behalve dan een Youtube account om wat interessante zaken te volgen. Maar ik weet dat wij meer de uitzondering dan de regel zijn.