weerstation

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

weerstation

Berichtdoor segers301 op 29 nov 2010 21:16

Heb in het topic van robke gelezen dat er hier veel mensen gebruik maken van een weerstation.
Welke hebben jullie en wat zijn de ervaringen.
Ik heb de meteo 4 van nortene en ben hier alles behalve tevreden over.
Heb deze ongeveer 50€ betaald, dacht meteen maar iets goed kopen dan ben ik gerust.
Toen ik ermee thuiskwam meteen uitgepakt om te testen, de buitensensor deed het gewoon niet.
Terug naar de winkel en zonder veel problemen omgeruild en werkte nu wel.
Na een weekje had ik de indruk dat deze niet echt correct was, had eind oktober al -3 gehad.
buitensensor staat nu al 2 weken naast het station en geven 3 graden verschil en 20% verschil in de luchtvochtigheid aan, Zit hier nu in mijn t-shirt naast de houtkachel en geeft 13 en 16 graden aan.
Vind dat het voor een toestel van 50€ wel iets correcter had mogen zijn :?
segers301

10 bedankjes

Re: weerstation

Berichtdoor KevinC op 29 nov 2010 21:43

Oei, dat ziet er niet zo goed uit dan.

Ik heb een toestel van de Aldi. Merk Ascot.
Koste 20euro en ben er zeer tevreden over.

Buitensensor en basisstation bij elkaar gezet en geven allebei bijna dezelfde temperatuur aan. Scheelt hoogstens een paar 0,1°C een paar procent in de luchtvochtigheid.

Ik twijfel nog om 1 van de dagen 2 extra buitensensors ga aanschaffen of een gecompliceerder weerstation aan te kopen met meer meetmogelijkheden en mogelijkheid tot data opslag.

Afbeelding

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 29 nov 2010 21:54

Ik heb ook dit Aldimodel en ben er tevreden over.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 nov 2010 11:24

Goed idee dit topic. Nu staan al her en der enkele foto's en info in verschillende topics maar alles bij elkaar kan geen kwaad ;)

Ik heb sinds vorig jaar dit model:

Easy Go
Afbeelding

Ik wilde er niet heel veel geld aan uitgeven en enkel het onthouden van de minimum en maximum temperatuur was voor mij voldoende.
Wel moest de zendafstand van 30m te overbruggen zijn, vandaar de keuze voor een 868Mhz.
Dit model kost €24,- en heeft standaard een zender met eigen display én een optioneel te gebruiken draadsensor. De ontvanger kan tot 3 kanalen ontvangen. Ik heb er dus ineens een extra zender bij besteld. (+ €6,-)

Voordeel van de originele zender is dat de temperatuur ook ter plaatse (in de serre bv) kan worden afgelezen. De draadsensor kun je bv. in het hart van de winterverpakking steken. Zo heb je ineens de temp in de serre én de temp in de bescherming. Deze twee waarden worden afgewisseld weergegeven op de zender. De extra zender heeft geen display. Dat wist ik niet en dat viel dus een beetje tegen.

De installatie was zeer eenvoudig, houders om de zenders aan een muur te bevestigen waren netjes bijgeleverd. Volgende minpuntje was dat de 3 kanalen niet automatisch afgewisseld worden weergegeven op de ontvanger. Standaard staat de binnentemp in het display en één van de kanalen. Wil je de andere waarden raadplegen dan moet je van kanaal wisselen door op knop aan de achterzijde te drukken. Wel staan de uiterste maximum en minimum temp standaard weergegeven en deze worden automatisch elke dag (om 8u) vernieuwd. In het geheugen kun je wel alles nog opvragen.

In het voorjaar liet de originele zender het afweten. De verkoper heeft me in slechts enkele werkdagen een nieuwe zender bezorgd. Geen originele (met display en draadsensor) maar een gewone. Maar goed, die bleek wel duurzamer dus heb ik er vrede mee. Voordeel is dat ik in de toekomst nog een 3e zender kan kopen en op een andere plek hangen en op die manier alle kanalen benut.

Qua juistheid heb ik niet echt vergelijkende testen gedaan, maar ik heb toch de indruk dat ze vrij juist zijn.

Conclusie;
zeker niet het allerbeste op de markt, maar voor een klein budget toch een prima weerstation met voldoende mogelijkheden.

(specificaties)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 30 nov 2010 13:03

Ziet er in ieder geval allemaal al een stuk beter dan wat ik hier heb.
Zo zie je maar dat je niet altyd naar de duurste toestellen hoeft te gaan.
Ga hier nog ff volgen en rustig uitkijken naar iets anders.
alvast bedankt voor de reacties.
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 03 dec 2010 15:10

Heb na verschillende mails te sturen een reactie gekregen .

Bij navraag in ons moederbedrijf te Alkmaar blijkt dat dit probleem (met bepaalde series) gekend is en daarom reeds uit
assortiment werd gehaald.
Daarom sturen wij je tegen volgende week een nieuw toestel toe , nl. de meteo 6 .
Dit is ook een digitaal weerstation met draadloze sensor die je hangend of staand kan gebruiken (duurder toestel) .
Ik stuur U alvast de handleiding door .

De meteo 6 meet de luchtvochtigheid niet en heeft geen geheugenfunctie, wat voor mij de redenen waren de meteo 4 te kopen. Heb dus mail teruggestuurd en hoop dat er een andere mogelijkheid is.

Ben in ieder geval al content dat er moeite gedaan word om de klacht te onderzoeken :)
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 04 dec 2010 12:32

Heb ondertussen mijn geld van de meteo4 al teruggekregen (4 dagen na de 1ste mail) dus nu nog een ander toestel halen. :)
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor Onno123 op 06 dec 2010 18:51

Ik heb zaterdag een weerstation gekocht bij de v&d webshop.
http://www.vd.nl/vendWebShop/fh_detail. ... source=M4N

Alleen nog even wachten op zending. Lijkt me wel een mooi dingetje.
Laatst bijgewerkt door Onno123 op 06 dec 2010 19:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Onno123

0 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 06 dec 2010 18:57

Hoi, dat ziet er prachtig uit! En voor dat geld, ik denk er eens over, mooi ding, dank voor de tip :thumb_up:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 06 dec 2010 19:41

Hoe bevalt dat weerstation wat laatst bij Action te koop was? Ik was net nog bij de Action en er lagen er nog een stuk of zes. Als iemand mij kan vertellen of het een goed apparaat is dan haal ik morgen zo'n ding.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterbescherming