door Eduard op 16 dec 2010 13:31
Hoi Ron, ik mag dat eigenlijk niet zeggen, maar doe het toch! Intratuin is erg duur! Soms hebben ze wel erg mooie exemplaren staan en is de verleiding groot! Maar als je het kunt opbrengen zou ik tot het voorjaar wachten dan komen nieuwe planten binnen bij veel afnemers is het aanbod groter en kun je ook beter een prijzenvergelijking maken, die gene die ik aangaf heeft normaal wel wat staan, maar we hebben ook een echte kweker in ons midden n.l. Ponga daar vind je alle soorten tegen scherpe prijzen, maar moet je een stukje verder rijen! Het ligt er maar aan wat je ervoor over hebt, wij hebben dit jaar al een voorproefje gehad n.l. een mini meeting in dat bedrijf, en dan gaan je ogen open!
Zelf kweek ik ook, maar dan moet je nog meer geduld hebben daar dit echte mini's zijn, maar mijn D. antarctica is ook zo begonnen, en zo'n volle kroon krijg je nooit meer met een bare-root exemplaar, zoals gezegd best nog wat te kiezen! Al zijn soorten die sporadisch ziet een beetje duurder dan de gangbare soorten, ik zou me een beetje verdiepen in de soorten kijken hoe groot ze worden, en wat je kunt plaatsen! Ook in de winter want de meeste soorten moet je koel stallen, maar vorstvrij.
Ik vind het moeilijk een advies van soort te geven er zijn veel soorten maar bekijk het even wat je kunt, en hoe veel je er voor over hebt zo'n plant te behouden, want daar is veel over te zeggen!!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC