bommetje schreef:Het leek of de phoenix zig er erg goed aan heeft gedaan (in pot) maar de trachycarpus weet ik niet.....
Het blijft natuurlijk altijd giswerk...Vergeet niet dat een Phoenix een tamelijk forse groeier is,niet qua stam maar wel wat blad betreft.Wat je Trachycarpus betreft zou ik nog zeker niet opgeven,het zijn tenslotte taaie rakkers. Kijk eens naar het item over die wagnerianussen uit Hulst. Worden 5 pagina's lang de hemel in geprezen,maar ik vind persoonlijk de prijs/kwaliteit verhouding maar bedenkelijk. Als ik naar die foto's kijk zie ik exemplaren met slechts 2 bladeren en allen zijn in ieder geval tot erg hoog van blad ontdaan. Waarschijnlijk toch ook wel wat last van de winter gehad... Toch zijn deze planten op het eerste zicht goed levensvatbaar.
Misschien is het beter om je palm weer terug in een pot te plaatsen in een goed grondmengsel en voorlopig aan te kijken wat hij gaat doen.Is ook makkelijker als je van tijd tot tijd de conditie van de wortels wilt inspecteren.
Groet,Ben