Vandaag scheen het zonnetje dus heb ik nog eens wat foto'tjes gemaakt.

Vanuit mijn slaapkamerraam:

In de veranda:

Bij een paar vaan de T. princeps heb ik de speer er kunnen uittrekken, wat heel raar is want het vriest er nooit en ze staan niet nat...

Omdat de maurelli nog in vrij natte grond stond heb ik de grond erafgedaan en hem in perliet gezet:

Fatsia japonica 'Spiders Web'
Het wit is er wel stilaan aan het uitgaan vermoed ik...

Gewone Fatsia:

Phoenix canariensis, zijn 2e winter in volle grond.
Sinds gisteren beschermd met vliesdoek, noppenfolie en een lichtslang:

Deze Chamaerops humillis zaailingen weten zich ook al enkele jaren te redden buiten, als het hard vriest zet ik er gewoon een omgekeerde bloempot over:

De Camelia begint stilaan in bloei te komen:

Punica granatum, lijkt goed tegen de kou te kunnen maar is jammergenoeg nog niet in bloei gekomen, hij staat er nu 2 jaar:

In de serre, die dit voorjaar afgebroken word:

Musa dajao, hebben nog vrij laat buitengestaan en zien er voorlopig nog goed uit, maar bovenaan worden ze wel een beetje 'papperig', als ik er op duw komt er vocht uit.

'bescherming' van een paar planten die vrij goed tegen de kou kunnen, gewoon onder het afdak, op een isomo plaat. Als het echt koud gaat worden worden ze voorlopig ingepakt met vliesdoek of noppenfolie of eventueel toch binnen gezet:

Voor de zekerheid heb ik de Chamerops humillis 'Vulcano' planten toch maar afgedekt gisterennacht, het zijn vrij kostbare palmen en van die grootte vind je ze niet vaak:

De passieflora heeft blijkbaar nog zin om te bloeien... In het midden van de winter.. Vorig jaar waren ze tot tegen de grond afgevroren.

Yucca rostrata zaailing, in volle grond worden het nog vrij snel dikke planten.

Albizia:

Groetjes
Kevin