Zaailingen verzorgen.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Zaailingen verzorgen.

Berichtdoor Berry op 16 jan 2012 12:56

Beste,

Onlangs heb ik een aantal zaailingen ontvangen, nu zit ik met een paar vragen want weet niet wat ik hiermee moet doen.

Ze kwamen in goede staat hier aan, nu heb ik ze in potjes gezet met cocos grond gemengd met perliet.
Nu kom ik vandaag thuis en zie ik dat de washintonia robusta's verdroogt zijn, blad voelt echt droog aan en krimpen helemaal, nu heb ik ze de eerste dag beneveld en vandaag ook weer, ook heb ik ze superdrive gegeven. De brahea armata zaailingen zijn de enige die nog niet uitgedroogd zijn, de trachycarus fortunei, robusta, sabal palmetto zijn helemaal uitgedroogd en bladeren krimpen helemaal!

Wat kan ik hier aan doen dat ze toch nog herstellen of is hier niks meer aan te doen?
Ze staan niet direct in het zonlicht maar in de schaduw, het is ongeveer 20 graden waar ze staan!
Heb ze eergisteren beneveld, en vandaag weer!
Berry

44 bedankjes

Re: Zaailingen verzorgen.

Berichtdoor Sodiac op 16 jan 2012 13:00

Heb je naast het benevelen ook aan het begin een keer een flinke scheut water gegeven met een gietertje?
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor Berry op 16 jan 2012 13:08

Niet echt een flinke, gweoon een beetje water met nitrozyme!
Berry

44 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 16 jan 2012 13:10

Misschien dat je bij een van de planten nog eens onder de toplaag kunt kijken/voelen om uit te sluiten dat het zand niet te droog is.
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor dimi op 16 jan 2012 13:44

Volgens mij staan ze iets te warm en hebben ze ervoor koel gestaan.Dus plots temperatuurverschil doet ze schrikken.
Zou ze iets koeler zetten maar ook weer niet te veel verschil met nu dan .Probeer eens een plaats met 15°C.En hoe zit het met de lichtintensiteit?Hier kan het ook een oorzaak van zijn.

Groeten Dimi
Follow me on instagram
exotic_garden_hasselt
dimi

23 bedankjes

Berichtdoor Berry op 18 jan 2012 11:26

Bedankt voor de reacties!
Dan zal ik ze iets koeler zetten! :thumb_up:
Berry

44 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?