Verlies tot nu toe...

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Verlies tot nu toe...

Berichtdoor Klaas-Jan op 18 feb 2012 19:58

Ik ben dit jaar, tot nu toe mijn Cordyline met meter stam verloren. Erg jammer maar dit blijft moeilijk, een Cordyline door de winter krijgen. Laat staan met de onverwachte temperaturen dit jaar.
De bananen lijken er allemaal doorheen te zijn gekomen. De rest wachten we maar geduldig af, voor zover dat mogelijk is.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor Toni op 18 feb 2012 21:16

ja Luc, je hebt zeker gelijk.... en normaal zou ik ook zeker zo hebben gedacht maar moet keuzes maken ivm ruimte gebrek hier... dus sorry :oops:

Gr Toni
Toni

16 bedankjes

Berichtdoor cpo op 05 mei 2012 14:52

hier tot nu toe 3 kleine fortunei's met speerrot, 1 wagerianus met speerrot. Verder een kleine waggie verloren, 3 stuks clematis armandii, een vijg, een stuk of 6 fatsia japonica, zoals het er nu naar uitziet 1 tot 3 toscaanse jasmijn, 2 spiders web, 3 fatsia japonica variegata, 3 dicksonia antartica. Verder veel schade aan bamboe, alleen de fargesia robusta is er ongeschonden doorheen gekomen. Kortom veel schade, ook alle fortunei's hebben flink wat bladschade.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 05 mei 2012 15:04

Hier alle palmzaailingen (volle grond), Kleine Trachycarpus fortunei's volledig rot( 12 stuks), heel veel Erumurus-knollen verrot (8 op 11), 3 stuks clematis Armandii, 3 fatsia japonica. Bamboe Phyllostachys aurea had schade, begint weer uit te lopen en nieuwe scheuten zichtbaar aan het worden.

Grtz, J-M
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Klaas-Jan op 06 mei 2012 01:42

De trachycarpussen in volle grond al het blad verloren, 1 is duidelijk hard aan de groei maar de rest laat de groei nog afweten. Speren zitten vast en zijn groen.
Onder de bamboe's hebben de Nigra's en Vivaxxen veel schade, de rest niet veel of helemaal niet. Mijn Chimonobambusa Tumidinoda is helemaal weg, hopende op nieuwe scheuten uit de grond! Dit is voor mij één van de mooiste bamboe's.
Weer een Cordyline (1,5mtr stam) verloren. Butia Gigantea helemaal in orde door de winter, net als alle bananen (Sikkimensis, Basjoo).
Dicksonia in orde, bladschade maar al 3 nieuwe veren uitgerold en nieuwe rollen halverwege.
Toscaanse Jasmijn is hier ook weg, lijkt me niet dat daar nog leven in zit. Fatsia's schade maar toch nog veel blad overeind en komt vast wel weer goed.
De rest heeft het goed gedaan en in de winterstalling is alles er ook goed doorgekomen.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Berichtdoor cpo op 06 mei 2012 10:25

@ Klaas-Jan, hier zijn ook alle 3 de toscaanse jasmijnen dor en bruin, was overigens vorige winter precies hetzelfde en toen kwamen ze wel weer terug. Ik laat ze nog wel even staan, ben benieuwd of ze nog terug gaan komen. Fatsia's hebben hier ook allemaal bladschade en veel stengels zijn verloren gegaan of groeipunten tot snot gevroren, maar ik zie gelukkig alweer heel veel fatsia's (bont, spiders web, annelise en de groene) nieuwe bladeren aan maken.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 07 mei 2012 17:10

Bij mij ook maar gaan ze dit jaar wel verplanten. Zo wordt het nooit iets.
Meer dan 30cm hoog en enkele bloemen :roll:
Ga er minstens één van de 3 tegen de zuidmuur aan planten.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 mei 2012 09:35

Nee inderdaad die van ons zijn nu 2 jaar oud en bijna niets gegroeit, ik ben er ook een beetje klaar mee eerlijk gezegt....... :cry: :? Vorig jaar hebben ze wel in de bloei gestaan, nu ziet het er nog erg bruin uit allemaal.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor erna op 08 mei 2012 11:17

hallo Corrine,

Heb de mijne net uitgegraven, ook helemaal bruin, en geen greintje groen meer in de stengels..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 mei 2012 11:28

sjemig ik denk dat het hier ook einde oefening is, de kleinste is zeker te weten dood, de andere 2...... ik twijfel nog, maar ik heb er een hard hoofd in.... Bedankt Erna
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming