Ontkiemen zaden Garry coldplant

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Ontkiemen zaden Garry coldplant

Berichtdoor Olie1605 op 07 jun 2011 17:18

hier al een 20 princeps die een 2-3 cm boven de grond uitsteken. Ook veel winsan kiemers, de tesan zaden enkele maar doen er precies trager over.

groeten
Olivier
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 07 jun 2011 23:53

Bij mij begint de princeps ook te kiemen (a)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor jaak op 09 jun 2011 23:36

goed gedaan christophe :thumb_up: ,ik geef me gewonnen :roll: hier is nog steeds niks te zien maar we geven de moed niet op 8-) een vraagje,heb jij de zaden laten weken :?:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 jun 2011 00:23

Hey Jaak,

Tja, er is wel één dingetje dat ik erbij moet vertellen. :oops: Ik had op de meeting bij Canna banana van segers301 T.princeps zaden gekregen en deze heb ik ongeveer 2 weken voor de T.princeps uit China gezaaid. Eerst stonden de identieke potjes in de garage, maar nadien zijn ze verhuisd naar de woonkamer ... en nu kan ik ze niet meer uiteen halen. Ik weet dus niet of het zaden van Jonathan zijn of van China. In ieder geval is het allemaal princeps! :)

Van zodra beide potjes beginnen te kiemen, laat ik het zeker weten! ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor jaak op 10 jun 2011 09:51

aha,dan heb ik eigenlijk nog een halve kans :lol:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor garryendson op 13 dec 2011 12:41

First of all, I need to thank all of you for your great interest in our seeds over the years and also many thanks to Olivier for his wonderful organizational work in the collective order and secondly we are honored to receive your special attention and experience contribution which is encouraging us to hold ourselves to higher standards.

Right now our new seeds are just available, recently picked including some new varieties we recently found likeT.nova-narrow from the wild http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=9&t=5982and nova-wide from a village ,both available for the first time in the same year, T.princeps-stone gate (the only officially acknowledged princeps), W source and other side source(at the opposite of stone gate prineps) as well as Winsan and Tesan-cultivation form (mountain form available at a later time). Details about those finding have been put on our site for a wider open readership.

If someone has below standard germination of last year's seeds until now except T.princeps(the hardest of all,maybe taking up to 4 years and beyond) , you may contact us directly to get replaced seeds.
We once sent mails to the past growers asking about how the previous seeds they got were going. One replied by saying it was strange as no other suppliers took the initiative to ask like that :D and so what we do now is to try our best to collect mature seeds at much later time than others after a thorough selection in the first place and plus we will replace new fresh seeds with which any grower gets a problem because of the seed quality .
Many thanks once again to all of you. :D

T.princeps hanging on the stone gate cliff
Afbeelding

stone gate prineps and otherside of the angry river
Afbeelding

T.princeps on stone gate cliff
Afbeelding
garryendson
Bedrijven

1 bedankjes

Berichtdoor jaak op 15 mei 2012 20:53

en de aanhouder wint (a) na exact 13 maanden is mijn eerste princeps gekiemd,ben benieuwd of de rest zal volgen,ik ben in ieder geval tevreden :happy_thai:

groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor boemel op 15 mei 2012 21:43

Dat is toevallig!Bij mij ook!
Ik had toen bij de bestelling 2 gratis princeps zaden gekregen.
Deze had ik in een bakje met cocopeat in mijn serre staan.
Vorige week zag ik dat er 1 ontkiemd was!! :thumb_up:
Staat nu buiten in een grote pot zodat hij goed de ruimte heeft!
Wel een gaas erover tegen de vogels anders is het de moeite geweest!
groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken