Blad verliest zijn kleur

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Blad verliest zijn kleur

Berichtdoor Bryan*75 op 28 jun 2015 13:38

Toppalm,

De wortels waren mooi wit en in een groot aantal aanwezig volledig doorworteld. Wel sinds kort geef ik ze terug palmbooster(ieder jaar in de zomer). En nu blijven de speren maar komen. Moet wel zeggen gisteren in vlakke zon was het hier 41°c. En volgende week wordt het nog warmer dus dit wordt elke avond wateren.

Eigenlijk afwachten ik denk dat het een combinatie is van veel zon(warmte), net verpot en veel willen groeien. Er zitten nu 3 speren terug klaar en de laatste was volledig open in 3 dagen tijd.

En te veel water is niet mogelijk wand ik vul mijn potten altijd in laagjes. 1 grint op de bodem daarop potgrond met zand. Dan mediteraanse potgrond met gewone gemengd met zand. En hoe meer ik naar boven ga hoe minder zand ik in meng om verdroging van de bovenste wortels niet te laten uit drogen.

Heb dit gedaan met de potten van 100cm hoog waar de tr. wagn... en Jubea Chillensis instaat en die zijn zeer tevreden. Of ze zien er toch zo uit elk jaar iets meer blad en groter blad. Ook de stam is er al op vooruitgegaan. Maar ja dit zijn potten van 100cm hoog bovenaan diameter 70 cm vanonder 55 cm ongeveer.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Toppalm op 28 jun 2015 15:26

Bryan,

Zo te lezen heb je je zaakjes prima op orde :thumb_up:
Dus het komt vast goed.
Succes daar. :)
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 28 jun 2015 20:33

Toppalm schreef:Bryan,

Zo te lezen heb je je zaakjes prima op orde :thumb_up:
Dus het komt vast goed.
Succes daar. :)

Wel ik doe mijn best, soms maak je je snel zorgen. Meestal is afwachten voldoende.
Heb heel veel hier geleerd hoor via topics te lezen en te kijken hoe anderen het doen. En meestal neem ik daar dan een mengelmoes van. Maar na een jaar of 2 heb je toch al je eigen "zin/methode". Das net het leuke eraan. Je leert maar doet toch telkens je eigen ding ermee.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?