Toppalm,
De wortels waren mooi wit en in een groot aantal aanwezig volledig doorworteld. Wel sinds kort geef ik ze terug palmbooster(ieder jaar in de zomer). En nu blijven de speren maar komen. Moet wel zeggen gisteren in vlakke zon was het hier 41°c. En volgende week wordt het nog warmer dus dit wordt elke avond wateren.
Eigenlijk afwachten ik denk dat het een combinatie is van veel zon(warmte), net verpot en veel willen groeien. Er zitten nu 3 speren terug klaar en de laatste was volledig open in 3 dagen tijd.
En te veel water is niet mogelijk wand ik vul mijn potten altijd in laagjes. 1 grint op de bodem daarop potgrond met zand. Dan mediteraanse potgrond met gewone gemengd met zand. En hoe meer ik naar boven ga hoe minder zand ik in meng om verdroging van de bovenste wortels niet te laten uit drogen.
Heb dit gedaan met de potten van 100cm hoog waar de tr. wagn... en Jubea Chillensis instaat en die zijn zeer tevreden. Of ze zien er toch zo uit elk jaar iets meer blad en groter blad. Ook de stam is er al op vooruitgegaan. Maar ja dit zijn potten van 100cm hoog bovenaan diameter 70 cm vanonder 55 cm ongeveer.
Grtz Bryan