Superbum & glaucum leven of dood .

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Superbum & glaucum leven of dood .

Berichtdoor djoeke op 26 feb 2012 15:01

Heb de superbum of ventricosum en glaucum maar van de zolder gehaald .
Ze begonnen nogal mals te worden en het binnenste blad begint zowat te rotten ,
heb ze afgesneden en in de keuken geplaatst ,er is precies toch al een beetje groei te zien.
Ben eens benieuwd of ze het zullen halen .
glaucum 26-02-12 (2)
Afbeelding

glaucum 26-02-12 (3)
Afbeelding

glaucum 26-02-12 (4)
Afbeelding

glaucum 26-02-12
Afbeelding

superbum 26-02-12 (2)
Afbeelding

superbum 26-02-12 (3)
Afbeelding

superbum 26-02-12 (4)
Afbeelding

superbum 26-02-12
Afbeelding
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Re: Superbum & glaucum leven of dood .

Berichtdoor Olie1605 op 26 feb 2012 17:03

Zien er toch lekker uit Bart?
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 26 feb 2012 18:36

Olie1605 schreef:Zien er toch lekker uit Bart?

Ja maar voelden niet zo er zit wel wat beweging in maar de nieuwe sigaar is wa aan de rotte kant en dat zint me niet .
Grtz Bart.

djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor jaak op 26 feb 2012 18:36

ik denk wel dat dit goed komt,mijn glaucum's heb ik overwinterd in de garage met een minimum temperatuur van 6 graden en voelen nog hard aan,ben toch ook benieuwd .

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 feb 2012 23:08

Hey Bart, heb je foto(s) van je superbum met bladeren ? Ik twijfel of het inderdaad superbum is, zo aan de stam te zien lijkt het meer op een ventricosum... De superbum is veel meer geel dan groen.

Ik heb ook twee superbum's en die hebben relatief warm overwintert. Had er nog geen ervaring mee maar had al van verscheidene mensen gehoort dat dit een zeer moeilijke is om erdoor te krijgen. Daarom niet te koud weggezet. Staat dus hier op de slaapkamer waar het steeds tussen de 15 a 20 graden is gebleven. Ze zijn beiden lang zachtjes blijven doorgroeien maar zijn dan toch een paar weken stilgevallen en toen zag ik ze snel achteruit gaan. Toch staan ze er op dit moment nog steeds heel goed bij en zijn ze al terug zeer langzaam aan de groei ! :thumb_up: Ik zal er morgenmiddag eens foto's van maken en hier posten. De Ensete sp kluya pa heb ik ook twee van en op dezelfde manier overwintert maar deze zijn allebei harder achteruit gegaan dan de superbum's en er schiet niet veel meer van over. Deze heb ik 14 dagen terug naar beneden gehaalt in de living en tegen de verwarming geplaatst om ze terug op gang te proberen krijgen maar dit ging nog steeds niet. Ik heb er dan nog een lichtslang rond gedraaid en nu zijn ze net een paar dagen geleden eindelijk en gelukkig terug op gang geschoten !! :thumb_up: Ik ben echt blij dat het me gelukt is om deze speciale Ensete's door de winter te krijgen ! Nu kunnen ze dit jaar ook uitgroeien tot grote stevige planten die dan ook wat makkelijker door de winter zijn te krijgen hoop ik ! ;)
Morgen volgen foto's...
De Glaucum heeft hier ook al zijn eerste blad uitgegooid, een andere Glaucum is helaas weggerot, dat was een kleintje dat ik steeds in de groei wilde houden in de living maar dat heeft niet mogen baten... Had ik gekocht op de najaarbeurs in C-B dus heb nooit groei gezien :(
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 27 feb 2012 07:21

Hey ,
Ja zou wel kunnen hoor dat het gewone ventricosum is heb er dan ook of bijgezet hé
Zijn de exemplaren die hier verkocht werden als superbum
goeie verkoopstechniek natuurlijk :evil:
Ik moet nog eens kijken van wie ze weer juist kwamen want ging normaal een nieuw krijgen .
Christof heeft deze nog meegebracht voor mij misschien weet hij het nog , hij heeft er trouwens ook eentje van .
Grtz Bart.

djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 feb 2012 19:04

Ja het is omdat je het zelf al aangaf Bart dat ik het even beter bekeek en ik twijfel dus ook. Als die wat groter word zal het wel duidelijker worden... Het beste is dat de groei er terug in zit :thumb_up:

Hier mijn beloofde foto's van mijn twee superbum's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hieronder mijn twee Ensete sp Kluya pa die ik gelukkig toch terug op gang heb gekregen met een lichtslang...

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?