Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een topic te starten over bijzondere verhalen van leden. Het maakt niet uit in welk genre of wat het ook is. Misschien een huisdier dat maanden verdwenen was en plots weer voor de deur stond, of een kennis die je plots ergens op reis tegen het lijf loopt.
Ik vind het altijd zo leuk om zulke verhalen te horen of te lezen

Ik zal dan maar de aftrap geven

In 2006 wandelde ik in april met familie op het strand. We naderden een overvolle vuilnis container waar wat vuilnis rond lag, en door de wind ook wat was verder gewaaid. Plots werd m'n aandacht getrokken door een flesje dat wat verderop lag (weet ook niet waarom) Ik merkte dat er in dat flesje een papiertje zat. Ik wandelde gewoon verder, maar stond even stil en dacht, wie gaat er nu zoveel moeite doen om een papiertje mooi opgevouwen in een flesje te steken? Omdat ik op het strand was dacht ik dat het wel eens een zogenaamde 'Message in a bottle' kon wezen, en liep terug om het flesje open te doen. Ik haalde het papiertje eruit en ja hoor, het volgende stond erop:
Hi,
This is a message in a bottle from the Sun Newspaper in London, England. We dropped this bottle from southend pier on thursday january 19, 2006
How far did it get? There's a £200 reward for the finder. Enzovoort ...
Vrij vertaald wil dit zeggen dat het een boodschap in een fles is en dat de vinder 200 pond krijgt, toen goed voor net geen 300€

Ik mailde de contactpersoon van de Sun, en heb na 2 weken het bedrag op m'n rekening ontvangen. Bovendien kwam er zelfs een fotograaf foto's van me nemen op het strand in Blankenberge

Ik vond dit toch wel een bijzondere ervaring, en véél leuker dan bv. wat geld met de lotto winnen

Heb jij ook zo'n bijzonder verhaal dat je graag wilt delen met ons? We horen het graag!

Christophe
PS: Merk op dat het niet mijn gewoonte is om tussen vuilnis te zitten neuzen hoor