Bijzondere verhalen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Bijzondere verhalen

Berichtdoor Christophe op 21 maart 2010 22:15

Hey iedereen,

Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een topic te starten over bijzondere verhalen van leden. Het maakt niet uit in welk genre of wat het ook is. Misschien een huisdier dat maanden verdwenen was en plots weer voor de deur stond, of een kennis die je plots ergens op reis tegen het lijf loopt.

Ik vind het altijd zo leuk om zulke verhalen te horen of te lezen :)

Ik zal dan maar de aftrap geven :D

In 2006 wandelde ik in april met familie op het strand. We naderden een overvolle vuilnis container waar wat vuilnis rond lag, en door de wind ook wat was verder gewaaid. Plots werd m'n aandacht getrokken door een flesje dat wat verderop lag (weet ook niet waarom) Ik merkte dat er in dat flesje een papiertje zat. Ik wandelde gewoon verder, maar stond even stil en dacht, wie gaat er nu zoveel moeite doen om een papiertje mooi opgevouwen in een flesje te steken? Omdat ik op het strand was dacht ik dat het wel eens een zogenaamde 'Message in a bottle' kon wezen, en liep terug om het flesje open te doen. Ik haalde het papiertje eruit en ja hoor, het volgende stond erop:

Hi,

This is a message in a bottle from the Sun Newspaper in London, England. We dropped this bottle from southend pier on thursday january 19, 2006

How far did it get? There's a £200 reward for the finder. Enzovoort ...

Vrij vertaald wil dit zeggen dat het een boodschap in een fles is en dat de vinder 200 pond krijgt, toen goed voor net geen 300€ :D

Ik mailde de contactpersoon van de Sun, en heb na 2 weken het bedrag op m'n rekening ontvangen. Bovendien kwam er zelfs een fotograaf foto's van me nemen op het strand in Blankenberge 8-) :lol:

Ik vond dit toch wel een bijzondere ervaring, en véél leuker dan bv. wat geld met de lotto winnen ;)

Heb jij ook zo'n bijzonder verhaal dat je graag wilt delen met ons? We horen het graag! :D

Christophe
PS: Merk op dat het niet mijn gewoonte is om tussen vuilnis te zitten neuzen hoor :lol:
flesje.JPG
flesje.JPG (98.84 KiB) 4474 keer bekeken
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Bijzondere verhalen

Berichtdoor djoeke op 21 maart 2010 23:40

Da was dan meteen een mooie cent voor een schoon palmboom :P
IK ga ook eens tussen het vuilnis beginnen neuzen geloof 'k :lol: :lol:

Schiet mij anders nie direct een speciaal verhaal te binnen ,
al wou ik wel da het mijn verhaal was da hier boven stond ;)
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 21 maart 2010 23:55

IK ga ook eens tussen het vuilnis beginnen neuzen geloof 'k :lol: :lol:

Ik weet ook niet waarom ik net naar dat éne flesje bleef staren. Normaal zit ik ook niet tussen het vuilnis te neuzen :oops: Opmerkelijk wel hé. De kans dat zoiets gebeurt is denk ik kleiner dan dit bedrag te winnen met de lotto :D

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 22 maart 2010 00:31

Message in a bottle in 't echt, super :mrgreen:

Mijn verhaal is niet zo spannend, hoewel het op dat moment voor mij wél erg spannend was :D

We schrijven 13 april 2004: een vriend van me kweekt renpaarden en zijn merrie Hanna is hoogdrachtig. Hij werkt in ploegen en heeft die dag de nacht, maar vond de merrie was nerveus en vraagt me of ik het zie zitten om haar te controleren om het half uur, gedurende de hele nacht. Wanneer ik denk dat de geboorte op gang komt, moet ik enkel aanbellen bij de buurman, die is veearts en zorgt voor al de rest... prima, ik zie dat helemaal zitten want ik heb nog nooit live zo'n geboorte gezien! Om de tijd te doden lees ik wat over de geboorte van veulens etc...

Rond 23u30 ga ik opnieuw naar de stal, en zie ik ineens een vruchtwaterzak... lichte paniek, ik ren naar de buurman... en die blijkt in Frankrijk te zitten! Help... terug naar de stal, Hanna is al gaan liggen en begint te persen. Ok, geheugentraining, gewoon doen wat je net hebt gelezen... mee helpen trekken bij het persen... en na een kwartiertje was er een kerngezond merrieveulen geboren! :mrgreen:

Foto 1: Hanna met een weetje :)
Foto 2: Princess De Karmel groet 's nachts de dingen! Let vooral op mijn hand dat daar nog vol bloed kleeft... :D

Afbeelding

Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 22 maart 2010 00:40

ik ren naar de buurman... en die blijkt in Frankrijk te zitten!

:lol: :lol: :lol: Maak zoiets mee. :D

Maar wel een hartverwarmend verhaal! Hoe gaat het nu met het veulentje? Heb je er een foto van (a)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 22 maart 2010 01:00

Christophe schreef:Hoe gaat het nu met het veulentje?

Zoals ik al zei is het dus een renpaard, en ze worden altijd 'getest' op jonge leeftijd. Ze liep prima, had ook heel goede bloedlijnen, maar kreeg dan gezondheidsproblemen en koers was dus vrij snel geen optie meer voor haar. Door haar superrustig karakter heeft ze een nieuw baasje gevonden dat iedere zondag ritten maakt met haar voor de koets. Best een mooi leven dus voor een afgeschreven renpaard :)

Twee dagen oud, met mama voor het eerst in de wei:
Afbeelding

Anderhalf jaar oud, met haar halfzusje (zelfde mama, andere papa):
Afbeelding

Twee jaar oud, klaar voor een wintertraining:
Afbeelding
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 22 maart 2010 01:06

De tweede foto is een mooie. Ik heb deze als bureaubladachtergrond ingesteld ;) :)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor erna op 22 maart 2010 09:53

Christophe en Amourath, dat zijn beide al heel mooie verhalen, ik hoop hier nog meer verhalen tegen te komen.
Groetjes,
Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 25 maart 2010 00:23

Mijn toer om een verhaal te schrijven....

Een trouwe vriend.

Vertoevende op het rijstveld met onze honden, terwijl de kinderen uit de buurt spelen in een van onze visvijvers kregen we het volgende te zien. Een van kinderen was al spelende aan het doen alsof hij aan het verdrinken is.... wij wisten uiteraard wel beter, echter onze labrador niet..... zonder aarzelen sprong ze in de vijver om ter hulp te snellen.

Afbeelding

en nam het kind in gevaar bij de hand....

Afbeelding

om hem alzo naar de oever te trekken.....

Afbeelding

zelf hebben we het haar nooit aangeleerd, maar nu staat ze als de kinderen aan het spelen zijn in het water, steevast op uitkijk. Als bij wijze van test, hebben we het scenario nog een aantal maal overgedaan.... met telkens hetzelfde resultaat.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 maart 2010 00:37

Ooooh dat is super! :shock: zo lief... dat is ongeloofelijk wat dieren doen voor hun baasjes eh, en dit is niet eens z'n baasje... echt mooi :)
amourath

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips