Gr Hent
![]() | 33 bedankjes |
![]() | 148 bedankjes |
![]() | 93 bedankjes |
![]() | 45 bedankjes |
Carlo schreef:Welkom hier!
Een twee jaar terug heb ik eens een tiental stekjes van je gekregen/geruild maar helaas is daar na twee winters helemaal niets meer van over. Het laatste restje coleus soorten was zelfs gesneuveld tijdens de laatste voorjaarsvorst die toch kouder was dan verwacht.
![]() | 5 bedankjes |
jos944 schreef:Hitch schreef:Ja ik ben zinnens om wanneer ik (hopelijk volgend jaar) mijn vijver ga aanleggen dit ook te doen maar kan maar niet concluderen hoe je dit moet doen als je een folievijver hebt. Bij een betonnen vijver is het simpel natuurlijk maar je kunt toch nogal moeilijk steunen gaan metsen op je folie? Een andere optie is om de folie over de steunen heen te leggen en dan de stapstenen daarop te leggen maar begin dan maar eens te berekenen hoeveel folie je nu juist nodig hebt en ik ben nogal bang dat dat niet zonder laswerk gaat lukken en anders veel te veel plooien gaat geven.
Maar goed, dit was ff![]()
Cumulus, ik denk dat ik je weleens "gezien" heb op het andere forum. Je naam komt me alleszins toch bekent voor.
Ik kan je het wel wel uitleggen.
1) op de plekken waar je stapstenen wilt hebben doe je een rubberen tegel (of meerdere naast elkaar).
2) dan de vijver aanleggen (nog niet hele maal vullen
3) op de plek waar de rubberen tegen onder de folie zit doe je 2 dikke lagen rubber vijverfolie over je gewonen folie.
3) dan pak je 30 x 30 stoeptegels legt deze op de extra rubber vijverfolie laag Onderste tegel ligt dus los van de ondergrond.
4) je lijmt meerdere 30 x 30 tegels op elkaar met betonlijm net zo hoog als het water straks komt.
5) dan pak je de toren van 30 x 30 tegels helemaal in met vijver folie eventje lijmen met secondenlijm om hem goed strak in te kunnen pakken.
6 op de bovenste beton tegel lijm je een mooie stapsteen zodat deze lijkt te zweven op het water als de vijver straks gevuld is.
Deze methode kan ongeveer tot 50 cm hoge torens.. WIl je hoger maken dan heb je bewapening nodig om de toren te stabiliseren.
Ook kan je dan beter je vijver als het waren om de stapsteen heen maken.
Ik zal wel eens foto's plaatsen van mijn eigen vijver met stapstenen.
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 396 bedankjes |
Cumulus schreef:jos944 schreef:Hitch schreef:Ja ik ben zinnens om wanneer ik (hopelijk volgend jaar) mijn vijver ga aanleggen dit ook te doen maar kan maar niet concluderen hoe je dit moet doen als je een folievijver hebt. Bij een betonnen vijver is het simpel natuurlijk maar je kunt toch nogal moeilijk steunen gaan metsen op je folie? Een andere optie is om de folie over de steunen heen te leggen en dan de stapstenen daarop te leggen maar begin dan maar eens te berekenen hoeveel folie je nu juist nodig hebt en ik ben nogal bang dat dat niet zonder laswerk gaat lukken en anders veel te veel plooien gaat geven.
Maar goed, dit was ff![]()
Cumulus, ik denk dat ik je weleens "gezien" heb op het andere forum. Je naam komt me alleszins toch bekent voor.
Ik kan je het wel wel uitleggen.
1) op de plekken waar je stapstenen wilt hebben doe je een rubberen tegel (of meerdere naast elkaar).
2) dan de vijver aanleggen (nog niet hele maal vullen
3) op de plek waar de rubberen tegen onder de folie zit doe je 2 dikke lagen rubber vijverfolie over je gewonen folie.
3) dan pak je 30 x 30 stoeptegels legt deze op de extra rubber vijverfolie laag Onderste tegel ligt dus los van de ondergrond.
4) je lijmt meerdere 30 x 30 tegels op elkaar met betonlijm net zo hoog als het water straks komt.
5) dan pak je de toren van 30 x 30 tegels helemaal in met vijver folie eventje lijmen met secondenlijm om hem goed strak in te kunnen pakken.
6 op de bovenste beton tegel lijm je een mooie stapsteen zodat deze lijkt te zweven op het water als de vijver straks gevuld is.
Deze methode kan ongeveer tot 50 cm hoge torens.. WIl je hoger maken dan heb je bewapening nodig om de toren te stabiliseren.
Ook kan je dan beter je vijver als het waren om de stapsteen heen maken.
Ik zal wel eens foto's plaatsen van mijn eigen vijver met stapstenen.
Die van ons is gewoon gepolyesterd dus heb je dat gedoe met plooien helemaal niet. Het is wel een dure bedoening maar na drie jaar zonder auto heb je dat weer uitgespaard. De stapstenen liggen op een bakstenen muurtje dat in de vijver is gemetst en ook gepolyesterd is, de stenen liggen op een soort van matten voor stabiliteit en tegen krassen. Vastplakken hoeft niet want ze wegen bijna 300 kg elk.
![]() | 135 bedankjes |
Keer terug naar Even voorstellen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten