In februari heb ik in een 10-pack gezaaid, zie foto. Op de afbeelding zie je de Eucalyptus Caesia, welke niet winterhard is. In dit zelfde bakje zaten ook 2 Debeuzevillei.

Het bakje gebeurde niets mee, dus ik gaf de moed op en heb in het oude zaaimedium maar aardbeien gezaaid en het bakje binnen gezet. Tegen mijn verwachtig in, begonnen 3 eucalyptus (2 debeuzevillei en 1 caesia) alsnog te ontkiemen. De aardbeitjes in de 3 plekjes verwijderd en het geheel weer buiten gezet.
Dit ging allemaal perfect en alle Eucalyptus zijn inmiddels verspeend in een grote pot en ook dit gaat al een paar weken goed.
Debeuze 16 juni

Zijn broertje 16 juni (Ik dacht even hem vermoord te hebben, maar hij lijkt het desondanks toch prima te doen nog)

Caesia 16 juni

8 dagen verder gaan ze nog steeds prima. Mijn vraag is eigenlijk voor de Debeuzevillei. Voor de eerste vorst gaan ze allemaal uiteraard naar binnen en vanaf ijsheiligen 2015 weer naar buiten. (en overdag een paar keer wennen voor ijsheiligen)
Het doel van de Debeuzevillei is om hem in de volle grond te planten over een paar jaar. Hoe groot / oud moet zo'n plantje zijn, voor hij er sterk genoeg voor is en waar moet rekening mee worden gehouden?
Mijn verwachting is dat dit MINIMAAL pas in mei 2016 kan, maar zelfs dat vind ik erg optimistisch.