Qua exoten stond vorige zomer een rij Musa basjoo tegen de afsluiting, voorlopig zijn ze nog niet aan het uitlopen(vrees er beetje voor). Een Trachy die wat winterschade heeft maar komt er wel weer door en een Phoenix canariensis die nog moet aangekocht worden. Ook kiwi aangeplant en enkele Washingtonia en Chamaerops in pot.
Voor de rest is mijn vader verslaafd aan druivenplanten

Als laatste zijn we een staantafel aan het maken met daarboven een leiconstructie. We hebben een staalnet genomen en een vorm uitgeslepen, alles bedekt met bekaert draad en grijs gespoten om zo weinig mogelijk op te vallen in de lucht. Vorig jaar hadden we reeds de paal in de grond verankerd en 3 druivenstokken aangeplant(1 blauwe en 2 witte). Was de bedoeling om ze eerst tot 3m te laten uitlopen en daarna de constructie er omheen te bouwen(anders te weinig zonlicht onder de constructie). Daarnet het tafelblad er over geschoven en het bovenste gedeelte(net en paal) erop gelast. Nu nog alles verven en de ledverlichting erop aansluiten en dan de plant langzaam leiden.
De houtconstructue die eronder staat moet natuurlijk nog weg.
Jammer dat ik mijn vader niet zotter kan maken om meer exoten te zetten anders had ik het al goed vol gezet