Tuin van Olivier

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Tuin van Olivier

Berichtdoor Olie1605 op 15 apr 2012 14:59

Wil even enkele foto's delen van de tuin van mijn vader. Vroeger was dit gewoon één plat grasveldje en zelf geen terras. Vorige winter maar eens begonnen met de transformatie.Eerst een verhoogd bankirai terras gebouwd en deze winter een dakconstructie en moestuinbak gebouwd. In de moestuinbak zitten alle graszoden en resten van de uitgegraven voortuin. De dakconstructie zal onderaan voorzien worden van erica matten en moeten we nog verven. Langs het dak staat een wand van schors. We hebben deze 2 jaar geleden gebouwd en dit was de eerste verandering. Ook een geboorde rotssteen als waterpartij maar is moeilijk te zien op de foto. In het midden is er siergras voorzien.

Qua exoten stond vorige zomer een rij Musa basjoo tegen de afsluiting, voorlopig zijn ze nog niet aan het uitlopen(vrees er beetje voor). Een Trachy die wat winterschade heeft maar komt er wel weer door en een Phoenix canariensis die nog moet aangekocht worden. Ook kiwi aangeplant en enkele Washingtonia en Chamaerops in pot.

Voor de rest is mijn vader verslaafd aan druivenplanten :D. Hij heeft 2 druivenbomen gekocht. Ook heeft hij druiven tegen de pergola geplant, om de constructie volledig te begroeien.

Als laatste zijn we een staantafel aan het maken met daarboven een leiconstructie. We hebben een staalnet genomen en een vorm uitgeslepen, alles bedekt met bekaert draad en grijs gespoten om zo weinig mogelijk op te vallen in de lucht. Vorig jaar hadden we reeds de paal in de grond verankerd en 3 druivenstokken aangeplant(1 blauwe en 2 witte). Was de bedoeling om ze eerst tot 3m te laten uitlopen en daarna de constructie er omheen te bouwen(anders te weinig zonlicht onder de constructie). Daarnet het tafelblad er over geschoven en het bovenste gedeelte(net en paal) erop gelast. Nu nog alles verven en de ledverlichting erop aansluiten en dan de plant langzaam leiden.
De houtconstructue die eronder staat moet natuurlijk nog weg.

Jammer dat ik mijn vader niet zotter kan maken om meer exoten te zetten anders had ik het al goed vol gezet :). Dat al het gras weg is vind ik jammer maar dat is natuurlijk zijn keuze.
Bijlagen
tuin vader 2.jpg
tuin vader 2.jpg (269.86 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader 3.jpg
tuin vader 3.jpg (289.11 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader 4.jpg
tuin vader 4.jpg (240.88 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader 6.jpg
tuin vader 6.jpg (293.26 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader 7.jpg
tuin vader 7.jpg (264.79 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader 1.jpg
tuin vader 1.jpg (282.34 KiB) 2216 keer bekeken
tuin vader.jpg
tuin vader.jpg (298.54 KiB) 2216 keer bekeken
Olie1605

55 bedankjes

Re: Tuin van Olivier

Berichtdoor djoeke op 15 apr 2012 19:12

dat ziet er dik in orde uit :thumb_up:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 15 apr 2012 23:33

Ziet er inderdaad zeer goed uit hoor ! :thumb_up: Lekker strak en clean wat ik ook wel mooi vind. Wat is hij trouwens aan het maken op de laatste foto's Olie ? :) Iets voor een klimmer denk ik ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 apr 2012 11:25

Je hebt het duidelijk "in de vingers" Olivier. Heel mooi! :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video