De mooiste palmbomen

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

De mooiste palmbomen

Berichtdoor Christophe op 04 okt 2009 16:25

Beste Palmvrienden,

Momenteel ben ik bezig aan een Engelstalige website waar ik alle exotische planten op wil categoriseren volgens familie/geslacht/soort, al dan niet winterhard en oorsprong (per land). Er komen veel kwalitatieve foto's op met informatie over de bepaalde soort. Het is een heel werk :o

Nu al die mooie soorten mijn beeldscherm passeren kwam het idee in mij op om op het forum de mooiste foto's te tonen. In de komende weken/maanden zal dit topic dus vaak geupdate worden ;)

Ok, hier gaan we dan ... de eerste foto:

De bloem van de Astrocaryum alatum
Afbeelding

De volgende is de Asterogyne martiana. Toch een mooie plant die ook behoort tot de Arecaceae (palmenfamilie) Hij is inheems in Centraal Amerika en Noord West Ecuador.
Afbeelding

De rest volgt snel ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: De mooiste exotische planten

Berichtdoor lapalmeraie op 04 okt 2009 16:31

Dat zal inderdaad wel veel werk zijn, er zijn er immers een hele hoop!
Het begin ziet er alvast goed uit.
Ik zal dit topic (net als héél het forum trouwens :lol: ) op de voet volgen.

Vrgr
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 04 okt 2009 16:36

Christophe,

Uiteraard moet je dit helemaal zelf weten, aangezien er enorm veel palmen zijn dus dit echt een maandenproject kan worden. Echter heb ik de volgende vraag, waarom in het engels? Er zijn al tal van websites met dezelfde insteek als jouw project, waar palmen worden beschreven met kenmerken en goede detailfoto's uiteraard ook allemaal in engelse taal.

Er is volgens mij nog niet een dergelijke boekwerk & website waar dit wordt gedaan maar dan in de Nederlandse taal. Niet dat ik geen engels kan praten & lezen of schrijven, echter vroeg ik me dit gewoon af.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 04 okt 2009 16:44

kijk die vind ik mooi een zamia roezlii maarja smaken verschillen

IMG_0827.JPG
IMG_0827.JPG (67.84 KiB) 5555 keer bekeken

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 okt 2009 16:58

@Robbin (exotic life): De belangrijkste reden waarom het in het Engels de meest gesproken taal is ter wereld. Ik heb enkele leuke ideeën om te implementeren in de website die vooral voor verzamelaars erg leuk zullen zijn. Omdat de website in het Engels is, is er dus een veel groter bereik om vooral zeldzame planten toch op de kop te kunnen tikken ;)

Ik weet dat er al veel Engelstalige websites zijn maar wil de nieuwe ideeën die ik heb vooral implementeren. Wat ik vaak mis op websites is dat het is opgedeeld in categorieën. Ik denk dat er veel mensen willen zijn die alle exotische planten per land willen kennen. Zo kunnen ze op de nieuwe website op een land (of streek) klikken, en alle inheemse planten vinden. Verder wordt de navigatie van de website belangrijk en nog enkele dingen.

Het zal stap voor stap zijn hoor. Eerst de palmen, dan de bananen, dan de boomvarens, en zo verder. Ik schat dat het een jaartje zou duren ;)

Maar wat je zegt over de Nederlandstalige versie is ook waar hoor. Omdat er op de Engelstalige versie met de zelfde software wordt gewerkt als op Palmvrienden wiki, zal ik eenvoudig kunnen kopiëren. Dit geldt uiteraard alleen voor de lijsten met Latijnse benamingen van exotische planten. Ik zal Palmvrienden (wiki) heus niet vergeten hoor. ;) Integendeel zelfs! Door de nieuwe website zal Palmvrienden mee groeien.

@Arpad Veldhuis. Inderdaad een super mooi palmpje! Zou ik graag eentje in huis van hebben. Zou mooi ogen op mijn bureau (ik begin al te dromen :D )
Als volwassen exemplaar vind ik ze minder ... wat vindt jij ervan?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 okt 2009 17:45

Indrukwekkende foto van een Attalea butyracea in bloei! Deze palmboom is inheems in Colombia en Zuid Venezuela, maar is helaas niet winterhard.
Afbeelding
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 okt 2009 20:49

Dit vind ik persoonlijk ook een erg mooie palm soort. Wat vinden jullie hiervan?

Beccariophoenix madagascariensis
Afbeelding

De stam vind ik erg decoratief, echt prachtig!
Afbeelding

Vooral als jonge palm vind ik hem het mooist.
Afbeelding

Heeft iemand van jullie hier een palmpje van staan ... Mocht je deze verkopen, hoor ik het graag ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 07 okt 2009 12:53

Toch weer een heel mooie palmboom vind ik. De Carpentaria acuminata is inheems in het Noordelijk Territorium van Australia. Hij groeit er aan de zeegebieden en kan tot zo'n 20 meter hoog worden met een stamdiameter van 15cm. De bladeren zijn vedervormig en kunnen 3-4 meter lang worden!

Carpentaria acuminata
Afbeelding
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 07 okt 2009 13:00

En nog een mooie: Carpoxylon macrospermum (gevonden in Vanuatu)
Afbeelding
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 07 okt 2009 14:08

Waauw die laatste :shock: die gladde stam vind ik super. Spijtig dat de mooiste palmen hier niet overleven... je zou serieus beginnen denken over emigreren als je dat ziet.

Videomaster: is er daar nog wat plaats in Thailand? :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video