lapalmeraie schreef:Zal eerdaags een foto ervan uploaden.
Eindelijk even wat tijd om mijn terrarium-bezit te verantwoorden
Het begon bij mij zo'n 9jr geleden na een bezoekje aan de Zoo van Antwerpen.
Ik was zo onder de indruk van het reptielenhuis dat ik bij thuiskomst (toen nog in Nederland

) meteen aan het studeren gegaan ben. Welke soorten kun je houden, hoe werkt het terrarium, wat kan er bij elkaar,... je kent het wel.
Toen ik een idee had van wat ik wilde hebben (= lees waar je het best mee kunt beginnen) ben ik aan het tekenen geslagen. Vervolgens heb ik het terrarium gebouwd. Volledig DIY dus

Destijds was de inrichting iets anders dan nu. Er zat 2x zoveel water in met guppies en grote waterslakken. Maar dat heb ik opgegeven. De guppies hadden het zó naar hun zin dat ik in no-time meer vissen dan water had. Ook de slakken hadden eitjes gelegd

maar vervolgens zat ik met een berg slakken die je niet kwijt kan. Aquariumhouders willen ze immers niet omdat ze alle planten opeten. Ook kwijnde de Anolissen helemaal weg. De eerste 2 was ik vrij snel verloren. Ook een tweede poging mislukte. Ik bleef dus over met 3 bombina's. Ook daar liep het mis. Beginnersfoutjes hè... de één na de ander zwol helemaal op en overleden uiteindelijk. Waarschijnlijk één of andere bacterie. Enkel het mannetje hield het vol. Die heb ik nu nog steeds. Maar de lol was er een beetje vanaf. De bombina zit vaak verstopt en je kijkt dus meestal naar een lege bak.
Zo'n 3 jaar geleden zijn we verhuisd. Ik wilde het terrarium opgeven maar mijn vrouw vind het een gezellig aspect in huis. Hij moest blijven.
Ik ben daarom naar een speciaalzaak gegaan (in tegenstelling tot de eerste keer) en heb 2 nieuwe anolissen gekocht. Die bleken zich wel goed thuis te voelen want niet veel later vonden we overal eieren terug! 4 jonkies waren het resultaat. 2 daarvan zijn door natuurlijke selectie overleden.
Nu hebben we dus nog 4 anolissen en de bombina.
En nu de foto's

- Terrarium.JPG (55.78 KiB) 6066 keer bekeken

- Anolis fem.jpg (130.86 KiB) 6065 keer bekeken

- één van de jonkies
- Anolis juv1.jpg (38.92 KiB) 6065 keer bekeken
Vrgr
Niek