CHAMAEROPS HUMILLIS VULCANO

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: CHAMAEROPS HUMILLIS VULCANO

Berichtdoor TropiRo op 29 apr 2009 12:39

Durf met zekerheid te zeggen dat het hier om een Vulcano gaat, ik heb hem eens vergleken met de 3 kleintjes die ik hier heb staan en alle kenmerken kloppen.

Gr, Ro
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor kristof p op 01 mei 2009 10:35

pejebe schreef:Deze plant komt uit een tuincentrum en werd vernoemd zoals huidige titel. Er stonden er echter die een maat groter waren maar die kostten inderdaad al de max.prijs die U vernoemt. Ik wil me echter beperken tot het zaaien van planten, dan ben ik tenminste zeker hé.
In dit geval, mag deze reeds in de open grond, of zou ik nog een jaartje wachten?

Verder nog mijn excuses voor het verdelen van de bijlage in twee delen (meer dan 150 kB) maar ik heb terug een nieuw probleem :( .
Hoe moet ik nu de ene tekst knippen en plakken in de andere????

Groetjes!!

is zonder twijfel een C. vulcano. Chamaerops is een van de meest variable palmengeslachten en ook onder de var vulcano's is er enorm veel variatie. zaden zijn ondertussen al goed te vinden. vroeger had een iemand in Italië alleenrecht op deze palm (groeiden op zijn land) en hield ook alle zaden voor zichzelf. ondertussen zijn er al een hoop bloeiende vulcano's en weet de man ook dat deze zaden maken. de prijs van de vulcano's is ook goed gezakt de laatste twee jaar...

is absoluut niet te verwarren met de Livistona chinensies (de meeste aangeboden Livistona's in de winkels, supermarkten enz...zijn overigens niet L. chinensies maar L. rotundifolia!)

nog veel Palmplezier éj

gr
Kristof
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor pejebe op 24 mei 2009 18:51

Hier PEJEBE.
Dank voor de reacties.
Inmiddels heb ik de gratis zaden die ik had gekozen voor mijn lidmaatschap,uitgeplant. De Washingtonia Robusta heeft mij tot nog toe 2 zaailingen (alhoewel een verse van 5 mm) opgebracht na ongeveer bruutweg 2 maanden. :o
Mijn Washingtonia Filifera haalden 3 op 5. ;)
Zou ik de zaden nog laten zitten, hoewel ik toch nog zou wachten met uitplanten in pot weliswaar.
Mijn Trachycarpussen Fortunei daarentegen, tonen nog geen roering. Zij werden gezaaid in een isomobak (15 zaden) Zou het toch al te warm zijn om ze te laten kiemen??? In ieder geval dank aan de reacties!!!!

P.S de trachycarpussen en de robusta werden niet aanvankelijk te week gestoken, voor testing.
Grtz Pejebe
:geek:
pejebe

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 24 mei 2009 18:54

De zaden van Trachycarpus fortunei duren wat langer om te kiemen dan de Washingtonia. Doorgaans tussen de 2-3 maanden, maar niet te snel opgeven ;)

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen