pejebe schreef:Deze plant komt uit een tuincentrum en werd vernoemd zoals huidige titel. Er stonden er echter die een maat groter waren maar die kostten inderdaad al de max.prijs die U vernoemt. Ik wil me echter beperken tot het zaaien van planten, dan ben ik tenminste zeker hé.
In dit geval, mag deze reeds in de open grond, of zou ik nog een jaartje wachten?
Verder nog mijn excuses voor het verdelen van de bijlage in twee delen (meer dan 150 kB) maar ik heb terug een nieuw probleem

.
Hoe moet ik nu de ene tekst knippen en plakken in de andere????
Groetjes!!
is zonder twijfel een C. vulcano. Chamaerops is een van de meest variable palmengeslachten en ook onder de var vulcano's is er enorm veel variatie. zaden zijn ondertussen al goed te vinden. vroeger had een iemand in Italië alleenrecht op deze palm (groeiden op zijn land) en hield ook alle zaden voor zichzelf. ondertussen zijn er al een hoop bloeiende vulcano's en weet de man ook dat deze zaden maken. de prijs van de vulcano's is ook goed gezakt de laatste twee jaar...
is absoluut niet te verwarren met de Livistona chinensies (de meeste aangeboden Livistona's in de winkels, supermarkten enz...zijn overigens niet L. chinensies maar L. rotundifolia!)
nog veel Palmplezier éj
gr
Kristof