groupon chamaerops humilis

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

groupon chamaerops humilis

Berichtdoor pascal op 30 aug 2012 19:04

Ik ben aan het twijfelen of ik de chamaerops van bij groupon zou kopen. Lijkt me een goede deal of niet soms?

http://www.groupon.be/deals/nationale-d ... se/9881393

Enige nadeel is dat ik gehoord heb dat groupon wel vaker leveringsproblemen heeft (spullen die niet aankomen etc)
pascal

1 bedankjes

Re: groupon chamaerops humilis

Berichtdoor TropiRo op 30 aug 2012 21:40

Waarom bestel je niet direct via de Italiaanse Oase want daar komen de planten vandaan.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor pascal op 31 aug 2012 07:49

omdat ze daar dit formaat (eventjes) niet (meer) hebben en ik met verzending een pak duurder zou uitkomen. Het moet nog allemaal een beetje low budget blijven tot ik meer ervaring (en geld) heb.

Heb dankzij een PB vernomen dat iemand op de facebook groep er twee gekocht heeft. De foto's zien er mooi uit maar blijkbaar wel een kleikluit.

Ga er nog een nachtje over slapen want als ik dan nog kuipen en grond moet kopen en nog een jaar wachten zijn we nog even ver van huis. Wou ze namelijk eigenlijk volgend voorjaar direct in mijn nieuwe perkje zetten en ben niet zo goed in winterbescherming
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 31 aug 2012 07:57

Ja, het zijn kleikluit palmen. ;)
Veel succes verder met de zoektocht :thumb_up:

Groeten,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor pascal op 01 sep 2012 12:14

Ik heb hem besteld! Meeste geld dat ik tot nu toe aan een palm heb uitgegeven. Als deze sterft ga ik het hier thuis mogen uitleggen (en zal het ook de laatste geweest zijn)... SPANNEND :oops:
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 01 sep 2012 22:17

Vooral opletten voor nattigheid in de winter. Humilis dek ik altijd af met een dakje, dan krijg je ze wel door de winter ... anders heb ik altijd vodden ... :(

Succes met je nieuwste aanwinst! :thumb_up:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor pascal op 03 sep 2012 12:38

merci voor de tip! ik wou inderdaad een dakje met doorschijnende golfplaat erover maken en eventueel bij grote vorst vliesdoek rond de 4 palen wikkelen.

Is het de moeite om hem nu nog om te potten in een kuip met goede aarde (om hem in de veranda overwinteren).

Of zou ik hem gewoon in de klei laten staan en volgend voorjaar direct de volle grond in?
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor pascal op 15 sep 2012 09:34

De palm is aangekomen en euh WOWIE wat een super palm. Ik dacht dat hij een kleikluit ging hebben maar niets is minder waar. Er zat bijna geen grond in de pot VOL met wortels, hij had zich zelfs al serieus omhoog geduwd. Ik heb de originele pot moeten opensnijden omdat die zo gespannen rond de wortels zat.

Een echte aanrader dus (de actie heeft zich erhaald dus voor wie moest twijfelen: gewoon doen). Enige minpuntje is dat ik hem wel groter verwacht had. Er stond 70-100 cm maar dat is volgens mij toch van onderkant pot tot bovenste blad.

Ik heb hem in een grotere (vooral hogere) pot gezet en deze ingegraven zodat hij niet omvalt. En ik heb er foto's van gemaakt en zal die straks zeker eventjes posten.

Deze zal vertroeteld worden!
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor pascal op 28 mei 2013 12:05

Heb hem onlangs in de volle grond gezet. Er was net een bloemknop aan het open gaan die is met het buiten zetten bruin geworden.

Er zijn wel nog verschillende andere bloemknoppen buiten aan het open gaan. Ben eens benieuwd naar het geslacht. 8-)
pascal

1 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips