trachy geen nieuw blad

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachy geen nieuw blad

Berichtdoor stefke op 18 sep 2012 14:49

palmboom1.jpg
fotospeer
palmboom1.jpg (283.54 KiB) 1797 keer bekeken
palmboom3.jpg
palmboom2
palmboom3.jpg (283.97 KiB) 1797 keer bekeken
palmboom2.jpg
speer3
palmboom2.jpg (288.62 KiB) 1797 keer bekeken

Hallo ik ben sinds april vorig jaar in het bezit van een trachy fortunei . deze 'staat in de volle grond en gaf tot afgelopen winter mooie bladeren . Na de heftige winter van vorig jaar werden de bladeren bruin en waren de mooie bladeren verdwenen . Ik heb de speer gevoeld en deze zat muur vast dus maakte ik mij geen zorgen. In het voorjaar heb ik koemestkorrels gestrooid en kalk vanwege de witte bladeren . Nu is het september en groeit de speer zeer langzaam en ontstaat er ook geen nieuw blad . De boom laat ook geen blad vallen met ik zie de stam wel groeien . Nu de speer wat opkomt wordt deze ook al wit /bruinig .dus geen enkel groen blad tot nu toe . Ik wil graag weten of iemand aan deze foto's of omschrijving kan zien wat ik zou kunnen doen om hemm niet af te schrijven want dat zou heel zuur zijn .

alvast bedankt voor jullie feedback
stefke

0 bedankjes

Re: trachy geen nieuw blad

Berichtdoor funeralroosjes op 18 sep 2012 17:38

Hoi stefke,

Volgens mij is het best om af te wachten wat volgende winter brengt, ik zou hem deze winter beschermen en zien of er na de winter nieuwe bladen komen, verder zou ik niet weten wat je kan doen.

Grtz, Nicola
funeralroosjes

1 bedankjes

Re: trachy geen nieuw blad

Berichtdoor turtleboy op 18 sep 2012 19:04

Die heeft duidelijk geleden de laatste winter en is zich nog aan het herstellen,maar als we weer zo'n strenge winter krijgen ben ik bang dat het einde verhaal is of je moet de palm al goed beschermen tegen vorst.
grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen