Hallo,
Ik ben nieuw op dit exotisch forum en hou vooral van mooie beelden. Zelf kweek ik al ruim 20 jaar planten, inmiddels ben ik 28 jaar. Ik heb een Bachelor in de biologie op zak en 3 jaar ervaring in de analytische chemie. Ik was het beu om te horen dat een vaste betrekking enkel mogelijk was met een prof. Bachelor in de chemie op zak dus studeer opnieuw sinds vorig jaar.
Kamerplanten en cactussen zijn dus een uit de hand gelopen hobby en op een gegeven punt vond ik het niet meer boeiend om weer een gewone kamerplant in huis te halen. Vandaar de uitdaging om de gekste planten en palmen op te kweken.
Ik heb al meer dan een jaar een relatie met een Indonesiër, lekker veel zwarte peper! Natuurlijk ook handig om een wandelende Wikipedia over exoten in huis te hebben. Latijnse benaming dat is te moeilijk voor die kleurlingen, als het maar mooie bloemen heeft dan is het oké zo is hun mentaliteit. Niet zo serieus als Belgen, maar ja ze leven graag.
Ik ben zelf nu voor een kleine 2 jaar verhuisd naar een appartement, maar helaas zonder terras. Veel van mijn planten staan daardoor nog bij mijn ouders zo'n 250 km van mij verwijderd.
De meeste planten die ik heb zijn epifytische cactussen zoals Rhipsalis, Selenicereus, Dragon Fruit, Lepismium, Hatiora.
Ik heb ook een setje zaailingen van Washingtonia robusta en Phoenix canariensis. Een Howea forsteriana staat nog op mijn shortlist en 3 staande, bloeiende compact blijvende exoten.
Als ik wat meer ervaring heb, ga ik zeker en vast ook nog wel enkele speciale palmen uitproberen. Nu is het een rustige periode voor exoten. Zaaien doe ik pas in december en alles staat hier nu binnen.
Geen windschade gehad, weinig last van ziektes gehad dit jaar (enkel wolluis) maar besef dat het nu 'killing time' gaat worden voor exoten. Stilte voor de storm zo beschrijf ik deze periode.
Verder hou ik van avontuurlijk reizen en snelle wagens/motors. Ik ben half Duits, maar probeer Bourgondiër te zijn helaas mislukt dat elke keer.
Exotische liefde heeft wel een prijskaartje en ben op het einde van de dag altijd stikkapot van die chemie, die uitnodigingen van Indonesiërs, al dat gewinkel, rondbellen,...
Gelukkig klagen planten niet