Mijn rots strook met yucca's en cactussen

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Mijn rots strook met yucca's en cactussen

Berichtdoor pevano op 29 sep 2012 22:09

Dat is een mooie! Ongetrimmed vind ik zelf mooier. Laat je dat ook zo of ga je hem alsnog trimmen?

Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 30 sep 2012 09:58

Heel mooi
Ik hou mijn Y. Rostrata ongetrimd, tot grote spijt van mijn vrouw.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 30 sep 2012 10:55

dank voor de complimenten, ben er zelf ook zeer content mee!

zag m op MP staan voor betrekkelijk weinig en zelfs mijn vriendin zei "dat is een mooie" dus maar meteen opgehaald :lol:

ik laat m zo en ga er niets aan trimmen of knippen omdat ik ze zo eigenlijk ook mooier vind. heb eenmalig een thomsoniana getrimmed omdat er al wat aan geknipt was maar betwijfel of die daar nu echt mooier van is geworden ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 03 okt 2012 23:35

bewijsje dat ie echt hier staat :D
Bijlagen
WP_000176.jpg
WP_000176.jpg (206.84 KiB) 4065 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 okt 2012 13:16

Ziet er super uit! :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 15 okt 2012 21:05

ja toppertje eersteklas!

nu speur ik regelmatig op marktplaats met name, zo'n beetje dagelijks, en wil nog wel eens brutaal een lijntje uitgooien...

zo zei ik mn vriendin gister nog: "verhip een rostrata hier net om de hoek, dat ik die niet eerder gezien heb, stond er al zeker een dag op.... " :mrgreen:

dus eens een mail aan gewaagd, vraagprijs niet overdreven hoog maar voor mij net niet interessant. dit vanwege het feit dat ik ze allemaal voor belachelijke prikkies heb dus aangegeven er hooguit 2/3 van die prijs voor te willen geven en dat was ook akkoord... heb ik weer :?

ding heeft een goeie 80 cm stam, voorheen 2 koppen gehad waarvan 1 niks meer doet maar daarmee wel uiteindelijk een leuke vorm aan de stam gaat geven. andere kop is prima, stam goed hard en best redelijk geworteld met naast oude wortels ook wat nieuwe. heb hier nu nog geen mooie plaatjes van die de plant echt tot zn recht laten komen maar ter indicatie/ilustratie bijgevoegde waarvan de eerste van de verkoper.

ding zo maar eens ergens aanplanten en eerdaags betere foto's maken. is nu nog even een kwestie van doorheen kijken maar uiteindelijk gaat dit ook een topper worden daar ben ik van overtuigd (a)
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (59.81 KiB) 4014 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (138.07 KiB) 4014 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (129.22 KiB) 4014 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 20 okt 2012 17:16

bijgevoegd wat foto's die een iets beter beeld geven van de plant.

ben normaal nogal pietluttig maar zit bij deze totaal niet met de ene missende kop. zit geen gat in of wat mooi dicht en verhout dus mij prima. indien later de andere kop goed gegroeid is dan zal dit de missende kop geheid verbloemen met een humoristische verdikking aan de stam. was uiteraard niet mijn voorkeur geweest maar je koopt het zoals het is en kan er dermate goed mee leven dat ik gewoon echt blij ben met het ding!

vooraf ietwat twijfel of het geen kneusje of miskoop zou worden maar dat alles behalve. vermoed wederom een zeer goeie plant gekocht te hebben en qua plaats komt die prachtig uit tussen de twee thompsoniana's :D

heb eens gezegd; "de ene heeft een haag corniferen, ik wil een haag boomyucca's" . in die gedachtengang begint dit er al aardig op te lijken. kan uiteraard nog wel meer staan hutjemutje op elkaar maar vind het zoals het nu is al echt mooi lijken. kom hiermee dan nog 1 tekort en dan is de hele strook een beetje zo ingedeeld met ertussen kleinere en cactussen. verkoper vroeg me nog wat moet je er dan met zoveel?? nou ik vind ze gewoon heel mooi :lol:
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (174.61 KiB) 3985 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (187.06 KiB) 3985 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (185.34 KiB) 3985 keer bekeken
4.jpg
4.jpg (198.78 KiB) 3985 keer bekeken
5.jpg
5.jpg (171.4 KiB) 3985 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 20 okt 2012 17:27

vandaag eens bezig geweest met het laatste deel van de afdaken boven de rotsstrook. tussen de reuzen uit Reuver is het mooi dicht, resteren de kluiten van deze grote rostrata's. nu wou ik perse iets demontabels en tevens de golf van de platen haaks op de rest ivm afwatering. vorig jaar waterde het af tegen de stam en dat is niet ideaal. als het klaar is, is het uiteraard simpel maar vooraf toch even zitten dubben hoe het nu doeltreffend en degelijk te krijgen. de eerste is klaar de tweede volgt na het weekeinde wel. simpel frampje van panlatten met golfplaat erop geschroefd dusdanig dat ik m zo eraf kan pakken en straks met de rest weg kan zetten voor volgend jaar ;)
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (164.65 KiB) 3985 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (136.82 KiB) 3985 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 20 okt 2012 17:31

voortuin nooit veel aan gedaan behalve wat flagstones erin en een bak grind. recent daar ook wat stenen voor verzameld en eens een begin gemaakt in dezelfde trend. helaas kan ik hier geen prachtige yucca's kwijt omdat er te weinig zon komt, wel komen er wat meer standaard exemplaren die dit kunnen hebben en eventueel de hardere cactussen indien ik er teveel stekken van krijg of ik ze in de achtertuin vervang door exclusievere :D
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (165.54 KiB) 3985 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 20 okt 2012 17:34

hier nog druk bezig met stenen verzamelen. deze week een aanhangertje met mega blokken die me nog zeer aan de rug doen, ongelooflijk hoeveel ik er al hierheen gesleept heb :shock:

voortuin (helaas) tevens plaatsing van de aanhanger dus echt fraai kan ik het niet maken maar beste er maar van zíen te maken :o

(overzicht slecht belicht)
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (165.96 KiB) 3984 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (132.1 KiB) 3984 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Agave en yucca