dyckia's en hechtia's

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: dyckia's en hechtia's

Berichtdoor linda texel op 09 nov 2012 15:35

lukt helaas niet, moet maar eens aan mijn zoon vragen hoe het zit. De Mangave wordt best wel groot maar niet zo groot als een Americana. Het is een hybride van de Macroacantha, midden groot denk ik, van Manfreda's weet ik niets af. Geen idee of je die in nederland ook kan krijgen.
Waar heb jij de Puya's vandaan, toch niet uit nederland neem ik aan?
gr.linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor Rico op 09 nov 2012 17:22

Een account aanmaken bij Twooba.com, foto uploaden en als je dan de forumlink kopieert, en hier plakt, past hij vanzelf de grootte aan.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 09 nov 2012 18:00

da's mij allemaal veel te ingewikkeld, de laatste keer dat ik foto's op een forum zou plaatsen was iets met Photobucked, nu ik heb het wel geweten, virus in de PC. Leuk voor jonge mensen,... ik snap er verder toch geen bal van, dan ben ik de halve dag bezig om te proberen het voor elkaar te krijgen. Simpeler lijkt mij dat ik het maar aan mijn zoon vraag, als hij het me tig keer heeft uit gelegd valt het kwartje wel een keer bij het ouwe :lol: mens.
gr.linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor tweety op 09 nov 2012 18:32

hallo linda

ik heb die puya's hier in nederland gekocht ik heb wat zaad van een vriend gekregen en verder een paar soortjes gekocht bij http://www.Exotische Zaden.nl ( moet je even bij google invullen ) daar hebben ze een paar soorten het zaad eervan kan je zo bestellen is niet eens duur
ik heb goede ervaring met deze site en heb goede planten kunnen kweken uit dat zaad
moet je maar even kijken bij hem hij heeft ook veel agave zaad van heel veel soorten de puya,s staan ook onder de agave ik hoor wel of het gelukt is
m.v.g ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 12 nov 2012 23:33

Kan de website niet vinden onder die naam, alleen Exo zaden en ik zie dat daar nog al wat over te zeggen is op het forum, oude zaden, slecht uitkomen.
Ik heb geen haast, ga daar van de zomer wel eens mee aan de slag. Ik vraag me trouwens af of Puya niet te groot worden, ik heb maar beperkte ruimte. Hier is 1 van de Mangave's en een dyckia plantje die het overleeft heeft en nu wel goed groeit.
Bijlagen
molly 015.jpg
molly 015.jpg (141.77 KiB) 4215 keer bekeken
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 12 nov 2012 23:36

en een dyckia
Bijlagen
molly 021.jpg
molly 021.jpg (151.85 KiB) 4215 keer bekeken
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor tweety op 14 nov 2012 15:28

hallo linda
die planten zien er goed uit ook erg mooi die mangave
ik heb zaad besteld uit amerika en heb het vandaag gekregen en heb het vandaag al gezaait ook
ben benieuwd wat het wordt ik hou je op de hoogte
groet ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 14 nov 2012 17:38

hi ron, zo laat nog? :o ... er is mij verteld dat je nu beter niet kan zaaien omdat daar niets van terecht komt. Ik had in september ook wat agave zaad gekocht en gezaaid, kwam ook niets van, ik denk ook dat het te oud was en te weinig warmte en zonlicht.
Heb je soms zo'n verwarmings kweek kasje? Ik denk er over om ook zo'n ding te kopen, houd het zaad keurig op 20 graden, maar dan zit je nog met het probleem dat er nu te weinig zonlicht is. Hoe lost je dat allemaal op?. Ik denk dat ik maar wacht tot het voorjaar, eerst maar eens kijken of ik de Dyckia's en Hechtia's uit Engeland goed aan de groei krijg. Houd me maar op de hoogte, ben nieuwsgierig en laat me maar weten hoe het werkt, voor mij wordt het dan de 1 ste keer om Dyckia's te zaaien dus alle info is gewenst. gr Linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor tweety op 15 nov 2012 17:57

hallo linda

ik heb geen verwarming in mijn kastje
ze staan in de vensterbank op 20 graden overdag en wat kouder s'nachts ze komen door het wat kouder te doen alleen wat later uit
als het plantjes worden zet ik er een daglichtspaarlamp boven en in de vensterbank
genoeg licht
ik wil dat de plantjes in het voorjaar goede wortels hebben gemaakt dat ze lekker kunnen gaan groeien in de zomer met mijn puya's is dat ook zo gelukt dus heb bestwel vertrouwen erin maar ik hou je op de hoogte

gr ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 17 nov 2012 11:49

Hallo ron, mag ik het adres van je amerikaanse zaad leverancier,..... ik heb gister de halve middag zitten zoeken naar iemand die niet alleen dyckia's maar ook de aanverwante soorten verkoopt. Ik had een adres van iemand gekregen maar ben het kwijt helaas.
Ik heb wel op ebay uit frankrijk wat dyckia zaadjes besteld van de Dyckia Fosteriana en een electisch broeikasje van internet, omdat het bij mij zo niet lukt. Alhoewel ik de CV overdag ook op 20 heb staan is het blijkbaar toch te koud om iets te zaaien en gaan bij mij op een gegeven moment de zaailingetjes rotten. Met zo'n verwarmings kasje zal het straks wel beter gaan.
linda texel

0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten