Ik ben Peter, 27 jaar en nog woonachtig in Asten, in het zuidoosten van Brabant (de warmste plek van Nederland). Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar ga binnenkort met mijn vriendin samenwonen in Someren, waar ik dan eindelijk mijn gang kan gaan in mijn eigen tuin op het zonnige zuiden. Deze tuin zal ik geheel tropisch in gaan richten, met het gevolg dat ik in de winter ook zal moeten beginnen met hutjes bouwen. Mijn ouders zijn blij dat ik de meeste planten meeneem

Mijn collectie is als volgt:
Palmen:
Trachycarpus fortunei, Washingtonia robusta, Washingtonia filifera, Phoenix canariensis, Phoenix roebellini, Brahea armata, Jubaea chilensis, Butia capitata, Bismarckia nobilis silver, Chamaerops humilis, Sabal minor.
Ik heb ook van vele soorten zaailingen (trachies, phoenix canariensis, bismarckia, sabal minor, washingtonia filifera). En ja ik heb ook een plaatsgebrek, zoals bijna iedere exotenliefhebber.
Bananen:
Musa basjoo, Musa dwarf cavendish, Ensete ventricosum, Ensete ventricosum Maurelli, Musella lasiocarpa, Strelitzia reginea en nog wat canna's
Volgend jaar maak ik dus van mijn gehele achteruin een exotentuin, waarin ik de chamaerops en een phoenix canariensis in de volle grond ga zetten (washingtonia durf ik nog niet aan, wellicht wel een jaartje later). Hier maak ik dan een hutje om heen ga met de nodige verwarming. Verder gaan er wat trachies de grond in en veel bananen. Ik hoop ook nog aan een mooie albizia te komen die mooi centraal in de tuin komt.
Ik ben verder erg geïnteresseerd in het weer, kijk dagelijks vele malen op weer.nl en buienradar en heb aan één weerstation eigelijk niet genoeg.
Dit was dan mijn voorstelrondje. Ik wens iedereen een prettig uiteinde en een zonnig en warm 2013!
Groeten Peter