jos944 schreef:Morgen wordt het geheel overdekt met folie zodat ze niet meer nat kunnen worden.
De tunnelkas waar de traschys inlagen is een paar weken terug met de eerste dooi kapot gewaaid. Dus de heater heb ik toen uitgezet.
Helaas was ik door zeer drukke dagen op het werk (en s avonds te donker) niet meer in staat geweest om de tunnel weer te maken. Kortom de trachys hebben vanaf half februari voor een groot deel in weer en wind gelegen . (wel waren de kronen in fleesdoek ingepakt en kuipen waren afgeplakt zodat er nauwelijks vocht bij kon komen.
Met een temperatuursensor op de stam (onder folie maar los van de aarde laagste temp van -1,8 gemeten.
Vandaag alles uitgepakt en de palmen recht opgezet....
Alles was mooi groen en zag er zeer veel belovend uit. (wat bladschade van het vervoer) en de eerste trachy die ik had gehaald en het langste aan weer en wind is blootgesteld heeft wat lichtere bladeren. Tenminste alleen de nieuwe bijna uitgevouwen speer is wat lichter geworden (kan ook gebrek aan licht zijn geweest.
Kortom ik heb hele goede hoop dat ze sterk deze winter uit zijn gekomen.
(als de wortels niet bevroren zijn geweest heb ik hele goede hoop dat ze meteen aanslaan als ik ze de volle grond in zet deze week).
Nog steeds een probleem waar ik ze allemaal laat???? En tot overmaat van RAMP komt er morgen ook nog een 3 meter hoge Washintonia Robusta.
dan nog met de cycas panzhihuaensis (2 nu nog kleine formaten) ben ik bang dat ik ruimte te kort ga komen:-(