ervaring aparte soorten trachty's?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

ervaring aparte soorten trachty's?

Berichtdoor bananaking29 op 08 jul 2012 15:07

Hey,

Ik vroeg me af, heeft iemand ervaring met de T.martianus "Lushai hills", T.tesan, T, Nova, t. Winsan en de T.ukhrulensis.

Wat zijn jullie ervaringen met foto's? :thumb_up:
Ik krijg deze soorten binnenkort binnen. Behalve de T.martianus "Lushai hills", daar twijfel ik nog over.

Gr Gilian :fluiten:
bananaking29

Re: ervaring aparte soorten trachty's?

Berichtdoor marcorietveld op 08 jul 2012 16:24

Hallo Gilian,

Trachycarpus Manipus (is dacht ik hetzelfde als T.ukhrulensis) heeft als zaailing goed gedaan in mijn tuin. Ik had ze alleen met een oude handdoek toegedekt. Ze lijken ongeveer zo sterk als Fortunei en Wagnerianus. Ik weet niet of dit nog steeds zo is als ze groter worden. T. Martianus heb ik wel geprobeerd maar die zijn gesneuveld.

Afbeelding
marcorietveld

4 bedankjes

Berichtdoor Troy op 09 jul 2012 22:12

Trachycarpus Manipur is inderdaad een hele harde. Bijna zo hard als fortunei alleen lijken wel wat gevoeliger voor speerrot. Maar komt wel snel weer terug. Winsan is in mijn ervaring zwakker dan fortunei. Nova is gewoon niet geschikt voor volle grond of je moet hem echt gaan verwarmen. Heb geen ervaring met de T.martianus "Lushai hills". Maar ben wel een enorm fan van de Martianus dus als je deze toch aanschaft hou me dan op de hoogte :D Tesan heb ik alleen als zaailing tot nu toe vorstvrij gehouden.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 jul 2012 07:22

Manipur is inderdaad een redelijk harde. Vorig jaar één uitgeplant en tijdens de koudegolf in Februari dit jaar enkel ingepakt met vliesdoek. Dus niet bijverwarmd. Tis hier meermaals -15 graden geworden.
Resultaat: al het blad bruin en verloren inclusief bovenkant speer, geen speerrot !

Afbeelding

Afbeelding

Is nu aan zijn derde blad bezig dit jaar ! :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Herman op 09 jan 2013 17:36

Hoi, ervaring is dat de T.martianus en de Manipur ontzettend langzaam groeit.Ik heb deze al jaren
in pot maar groeit niet , het is net of ze stilstaan, t blad is ook klein.
De winsan doet t goed, ik heb deze 2jaar geleden gekocht van iemand via t forum cemmunos ( helaas is deze opgeheven_) Het ging mij om 360 graden bladstelen. Afgelopen zomer zijn de 4 exemplaren flink gegroeid in de pot. Deze lente gaan er 2 de volle grond in.
groetjes Herman ;)
Herman

30 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen