Leuke hoekjes en taferelen. Je Musa staat er geweldig bij. Uitgebreide flora, ik denk dat je ook heel wat fauna in je tuin hebt, vooral in/bij de waterpartij ?
Omdat we veel planten in potten hebben staan hebben wij natuurlijk ook een winterberging voor onze planten, in 1999 hebben we een serre aan huis gebouwd waar het in de winter vol met planten staat. Ook gaat een gedeelte gewoon naar binnen< dit zijn de planten die niet tegen de hoge luchtvochtigheid kunnen. Arno
In de serre zit geen verwarming dus het kan er soms erg koud zijn. Het gaat echter tot nog toe nooit onder het vriespunt, voor zover ik gemeten heb. Arno
Gelukkig is tot nog toe is deze winter niet streng. Nu moet ik zeggen dat wij met het aanleggen van onze tuin we de eerste, zeg, 10 jaar zeker goed zaten wat betreft de winters. Alleen de laatste jaren zitten we wat slechter vooral met de winter 2011-2012. Maar toch doordat we in het begin hier niet steeds dat gehannes met winterbescherming en zo gehad hebben, is de hobby wat makkelijker gegaan. Het is ook makkelijker naar jaren genieten (ook in onze vorige tuin hadden we geluk met de winters) dat je eens een plant verliest. De winter levert natuurlijk wel erg mooie foto’s op. Toch moet ik zeggen dat de palmen er ooit beter hebben uit gezien als tegenwoordig. Van de 3 grootte palmen die in de tuin staan zijn er 2 bijna kaal en 1 ziet er nog redelijk goed uit. Nu denk ik dat ze van de winters te lijden hebben gehad, maar dat de 2 die er minder uitzien vooral last hebben gehad van de niet zo’n beste standplaats en van ongedierte. Let wel ik heb ze nooit echt beschermd tegen wat dan ook. Zo heb ik natuurlijk van veel planten mijn eigen ervaringen. Arno