musa basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa basjoo

Berichtdoor s.janssen op 29 dec 2012 00:01

Hier waren helaas de bladeren zeik nat geworden waardoor de hele bende was gaan schimmelen. Volgend jaar ga ik het met bladeren doen die al droog zijn of stro. Ik merkte wel dat er in de grote koker een goede warmte af kwam van de paardenmest.

Volgend jaar nog een kans!

Bloeien bananen ook als ze elk jaar worden uitgespit of alleen in de volle grond?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 29 dec 2012 11:22

s.janssen schreef:Hier waren helaas de bladeren zeik nat geworden waardoor de hele bende was gaan schimmelen. Volgend jaar ga ik het met bladeren doen die al droog zijn of stro. Ik merkte wel dat er in de grote koker een goede warmte af kwam van de paardenmest.

Volgend jaar nog een kans!

Bloeien bananen ook als ze elk jaar worden uitgespit of alleen in de volle grond?

in maart heb ik een grote basjoo uitgegraven en ergens anders in de tuin geplant
en ja hoor, een grote bloem en banaantjes gehad

grts

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 29 dec 2012 20:15

Ach, natte en schimmelende bladeren zijn helemaal geen probleem. Ieder voor jaar, als ik de verpakking van de bananen weghaal is het een grote rottende, stinkende bende van schimmel en regenwormen en slakken die tot bovenin de planten, tot 2 m hoog, zijn geklommen. En nog nooit ben ik een stam op die manier kwijtgeraakt. Vorstvrij en koud, dan komt het goed.
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 01 jan 2013 07:15

Dennis_S schreef:Ach, natte en schimmelende bladeren zijn helemaal geen probleem. Ieder voor jaar, als ik de verpakking van de bananen weghaal is het een grote rottende, stinkende bende van schimmel en regenwormen en slakken die tot bovenin de planten, tot 2 m hoog, zijn geklommen. En nog nooit ben ik een stam op die manier kwijtgeraakt. Vorstvrij en koud, dan komt het goed.

Dat is ook mijn ervaring. Bovendien gaan die rotte bladeren wat broeien, dat geeft wat warmte af dat extra bescherming geeft bij vorst.
In Mantova, Noord Italie weet ik een Musa basjoo pol die kletsnat bij een groot meer staat. Kan daar 14 graden vriezen. Hij stond daar verwaarloosd half in het water dus bescherming zou hij daar niet krijgen. Heb daarvan nu ook een stek staan hier.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 10 jan 2013 16:28

hallo,

ik heb net online musa bajoo's te koop zien staan voor 12.95€ is deze prijs ok? ze zijn 20cm groot maar alleen zie ik dat de grote 1 meter is. dit klopt toch niet of zijn deze gemanipuleerd?

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 10 jan 2013 17:23

Check even derpalmenmann.de. prima prijzen en prima aflevering! Daar hebben ze verschillende maatjes voor zachte prijsjes.
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 10 jan 2013 17:30

Dakje zal ik zeker doen, ik ben nog aan het wikken en het wegen voor het voorjaar tot ik de serre opsla en de tuin heraanleg. maar ik denk dat bakker er iet zo veel van weet wand een bajoo word toch groter dan 1 meter :).

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 10 jan 2013 17:31

Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 10 jan 2013 18:43

Whahaha, bakker is in jaren nog niets veranderd! Gooi er een tros bananen bij, schrijf iets wat mensen aanspreekt en verkopen maar! Ik neem aan dat deze Bakker dezelfde is als in Nederland?
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 10 jan 2013 21:18

Dennis_S schreef:Whahaha, bakker is in jaren nog niets veranderd! Gooi er een tros bananen bij, schrijf iets wat mensen aanspreekt en verkopen maar! Ik neem aan dat deze Bakker dezelfde is als in Nederland?

Jazeker pure commerce, dankje voor de mooie site maar ik geraak er maar niet aan uit aan de verzendkosten grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers