welke colocasia?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

welke colocasia?

Berichtdoor Rico op 10 sep 2012 09:27

Hallo,

Ik wil volgend jaar ook graag een colocasia in mijn tuintje zetten.
Nu zie ik overal op internet zo ontzettend veel soorten en bij dezelfde naam vaak wel 20 verschillende foto's... :?

Zo vind ik de Bleu Hawaï van Olie Echt schitterend, maar de foto's die ik op internet zie halen het dan weer net niet. Ook de esculenta illustris is een favoriet, oftewel, ik hou wel van aparte kleuren ;)

Maar kan ik zo maar elke colocasia in de tuin zetten en overleven deze dan de winter of zit er toch veel verschil in de winterhardheid? Of moeten ze allemaal bescherming krijgen?

Gr, Rico
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Re: welke colocasia?

Berichtdoor shusui op 10 sep 2012 10:59

Ga er voorlopig maar van uit dat enkel Pink China redelijk goed winterhard is, en onze winters kan overleven zonder bescherming. (met bescherming is uiteraard beter)

Van Blue Hawai en illustris mag je heel zeker van zijn dat ze geen kans maken om buiten te overwinteren.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Rico op 10 sep 2012 12:36

Dank u! Dat is tenminste een duidelijk antwoord waar ik wat aan heb :thumb_up:

En nu op zoek naar knollen. :D
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor shusui op 10 sep 2012 14:15

Als je Pink China's zoekt, ik heb er te koop/ ruil ;)
Zijn scheuten van planten die de vorige winters in volle grond overwinterd hebben.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 sep 2012 16:59

Als je één wil die je kan uitplanten en daarna niet veel meer aan hoeft te doen dan heb je inderdaad als enige optie de Pink china. Die is ook mooi met roze stammen en krijgt ook toch nog grote bladeren. Andere soorten zul je steeds moeten uitgraven en binnen overwinteren Rico. ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 10 sep 2012 17:08

@ Sven: Dan zie je me bij cb wel aan de tafel verschijnen. Ik kan hem alleen ruilen tegen geld, aangezien ik zelf nog volop bezig ben om van alles bij elkaar te sprokkelen :thumb_up:

@ Dimi: Daar heb ik niet zo'n moeite mee.
Lijkt het ieder jaar weer of je nieuwe plantjes hebt, terwijl je ze al lang had :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Mary op 02 feb 2013 19:45

Ik heb 2 jonge plantjes van de colocasia pink china. De ene staat in de slaapkamer bij 15 graden en doet het goed. heeft een tweede blad gekregen. de andere staat buiten in een schuurtje, matig licht. Deze heeft het blaadje verloren. Ze moeten zeker wat ouder zijn om goed te kunnen overwinteren?
Mary

3 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers