Agave striata

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Agave striata

Berichtdoor Loes op 06 feb 2013 23:34

Zoals ik vermoed gaat dit exemplaar zeer waarschijnlijk? om een agave striata en deze vertoont op een paar aantal zeer willekeurige uiteinden van het blad felgeel. Wat kan dit zijn en wat te doen?

Groetjes Loes
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (91.94 KiB) 2387 keer bekeken
Loes

0 bedankjes

Re: Agave striata

Berichtdoor s.janssen op 06 feb 2013 23:44

Hoi,

Komt mij bekend voor, hoe warm/of koud heb je de Agave staan?
Misschien in combinatie van te vochtig en te warm, mijn Agave striata heeft het namelijk ook ;) Agaves staan in deze periode het liefst zo koud mogelijk (wel vorstvrij) zodat ze zo weinig mogelijk groeien en dus stilstaan.

Je agave ziet er nog prima uit, geen zorgen maken hoor!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Loes op 07 feb 2013 00:00

Oké, ik had deze dus uit de kas gehaald naar idd iets warmere plek omdat er iets met de bijverwarming was en niet geheel op kon vertrouwen in de vorstperiode en op dit exemplaar ben ik nogal trots en dacht ik neem geen risico , zie je dus net verkeerd gehandeld 8-) De paar kleinere exemplaren die ik in de kas had staan bleven mooi zo als ze waren dus ik vermoede al zoiets. Gewoon moeten laten staan dus. Terug naar de kas dus ? ben benieuwd of de kleur weer bijtrekt.
Loes

0 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 07 feb 2013 06:43

Dat gaat niet bijtrekken.
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor Roger op 07 feb 2013 08:42

Heb zelf ook een striata staan,aan het gele kan je weinig doen,in de winter vrij droog houden, die van mij staat buiten onder een afdak lichte vorst gaat nog wel bij strenge vorst gaat hij naar binnen maar zoals gezegt spaarzaam zijn met water geven.

Roger
Roger

8 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?