gezellig topic hier

Ik stel voor dat we samen de gedragscode voor het forum, en mogelijk zelfs een 'Handboek der Nederlandsche Taal' erbij pakken, en opnieuw van start gaan.
Back on Topic:
Trachy ziet er wel netjes uit, redelijk gedrongen groei. Blijkt maar weer dat een foto meer dan 1000 woorden is. Maar op de foto is ook te zien dat ie idd last heeft van wolluis, zoals Ed al vermoedde.
Is prima te behandelen hoor; ik zou beginnen met de emmer van gaten te voorzien als dat nog niet zo is, en de palm eens een poosje redelijk te vertroetelen (redelijk water, lichte plek, niet bovenop een verwarming, en desgewenst behandelen tegen wolluis - afnemen met een natte lap helpt al).
Over een maand of twee kan ie dan de grond in!
PS:
Ik ben het helemaal met Niek eens. Het lijkt me verstandiger om generaliserende discussies t.a.v. kwekers te laten voor wat ze zijn. In context hier kan het zelfs gezien worden als een vorm van "Blowing your own horn" zoals de Engelsen het noemen - ook al was dat niet de intentie.
Er zijn (niet noemende) fora waar dit soort praktijken min of meer dagelijkse kost zijn: 'kwekers' en 'kenners' van verschillend allooi vliegen elkaar vrijwel dagelijks in de haren met op zijn zachtst gezegd nogal pretentieus gedrag. Het zijn die randverschijnselen, de vaak onvriendelijk aard van de discussies en zelfs de nare karakters van sommigen die de gemiddelde lezer daar op een bepaald moment alleen nog maar vreselijk irriteren, vooraleer die hem doen afhaken, ondanks de enorme hoeveelheden geweldige informatie die men er ook kan vinden ook als beginner.
Diegenen die de betreffende fora kennen, zullen bovenstaand absoluut herkennen, en het vooral jammer vinden dat fora soms zo kunnen worden misbruikt.
(Sorry, andere woorden kon ik er niet aanhangen - het is mijn slechtste ervaring 'by far' met fora tot dusverre in 4 jaar. Gelukkig doet Palmvrienden zijn naam meer dan eer aan.)