hab bij de eerste vrieskou mijn palmen ingepakt en vandaag uitgepakt maar al de bladeren zijn droog en bruin wat heb ik verkeerd gedaan en wat kan ik doen
we hebben deze winter meerdere keren vrieskou gehad, ik hoop dat je ze tijdens dooi perioden hebt uitgepakt...? waarmee heb je ze ingepakt en in welke mate? wat heb je ingepakt? de pot/stam of en of bladeren? afmeting en aantal jaar in de volle grond?
voor de trachycarpus was dit denk ik geen slechte winter (hooguit lichte bladschade en kans op speerrot) ik verwacht een kleine kans op kapot gevroren bladeren dus ik denk dat je de bescherming verkeerd hebt toegepast. graag hoor ik antwoorden op de bovenstaande vragen.
heb de bladeren dichtgebonden en samen met de stam ingepakt met vliesdoek heb ze inderdaad niet uitgepakt tijdens de dooi periode de plant stond sinds vorige zomer in volle grond was eerste winter
dan ben ik bang dat het toedoen ben de bescherming hem kwaad heeft gedaan. dit hoeft niet te betekenen dat je palm dood is. zolang de speer nog in tact is, geduld hebben tot het groeizame voorjaar en dan kun je een conclusie trekken.
Dit zelfde heb ik ook gehad, dacht alles goed te hebben ingepakt en drooggehouden... Helemaal vergeten de wortels en grond te beschermen, waarschijnlijk is daarom die van mij dood gegaan