De tuin is 13.75 are waarvan ik na aftrek van het opp van het huis, oprit naast het huis naar een achterliggende garage, carport, parking vooraan het huis en dan nog een stukje grond voor en naast de carport nog een 10 are overhoud = achtertuin. Ik ben niet zo'n liefhebber van het jungletuin effekt omdat ik elke plant graag op zich zie zonder deze te moeten gaan zoeken tussen andere planten maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het elders wel prachtig kan vinden. Ik ben ook niet erg georganiseerd maw ik maak niet eerst een tuinplan op of zo maar plant de planten gewoon op gevoel lukraak in de tuin er wel rekening mee houdend wat hun standplaatsvereisten zijn en ook dat ze onze zon niet wegnemen in de tuin. Het enige waar ik rekening mee houd is waar de waterpartij nog moet gaan komen en het terras achteraan aan het tuinhuis dat dit jaar uitgebreid gaat worden.
Dit jaar staan er alleszins een pak veranderingen te gebeuren zoals mijn schaduwhoek voor mijn varensoorten met schaduwdoek te overkappen, de oude garage af te breken en een nieuwe te zetten, achterzijde huis een nieuw groot terras aan te leggen met aansluitend een vijver waarbij je over een brug naar de tuin moet. Wat aanplantingen betrefd gaan er dus een paar palmen als Jubaea chilensis, Livistona decipiens, Livistona australis, Washingtonia, Phoenix canariensis, Butia capitata, Rhapidophyllum hystrix, Sabal 'Riverside', maar ook Ficus carica 'Brown Turkey', wat Eucalyptussen, Gunnera manicata, Acacia dealbata subalpina, Asimina triloba, Fatsia japonica 'Spiders Web' en nog wat dingen die ik even vergeet de grond in. Deze staan allemaal klaar in de serre tot het voorjaar.
Als volgend onderwerp zal ik wanneer ik ze uit de serre haal ook een fotoserie geven van mijn kuipplanten en van mijn boom- en andere varensoorten hoewel die laatste zeker nog gaat uitgebreid worden en nu dus buiten enkele zeldzamere dingen nog niet zo heel veel inhoud.
Bedankt voor de toffe reacties en de interesse alleszins.